Klient w internecie nie ma apetytuPonad 40 proc. Polaków kupuje w internecie artykuły FMCG, w tym żywność, lub rozważa taką możliwość. Rynek jest jednak wciąż w powijakach - podaje Puls Biznesu.Polacy lubią robić zakupy przez internet, ale nie dotyczy to kupowania w sieci żywności. Na najbardziej zaawansowanych rynkach na świecie już ponad 5 proc. artykułów FMCG (dobra szybkozbywalne) jest sprzedawanych w internecie. We Francji i Wielkiej Brytanii udział tego kanału w obrotach całego rynku wynosi 6 proc., w krajach skandynawskich 11 proc., a w Korei Południowej aż 18 proc. Tymczasem w Polsce to nadal mniej niż 1 proc., a roczne przychody wszystkich e-sklepów spożywczych w kraju są mniejsze niż tygodniowe obroty Biedronki - podaje Puls Biznesu.
Według badań Nielsena 56 proc. Polaków woli kupować produkty FMCG w zwykłych, stacjonarnych sklepach i w ogóle nie rozważa robienia zakupów spożywczych w internecie. Ci, którzy kupują w sieci, robią tak ze względu na większy wybór i łatwiejszą dostępność wielu marek, a także niższe ceny poszczególnych produktów i specjalne oferty. Sklepy stacjonarne wygrywają natomiast ze względu na łatwość i szybkość znalezienia przez konsumentów tego, czego potrzebują, i „dobrą jakość w dobrych cenach”.
Więcej informacji: Puls Biznesu.
pełna lista aktualności
|