Targi WorldFood Warsaw to gratka dla
producentów, dystrybutorów i sommelierów. Strefa Wine&Spirits z roku na rok
jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win
krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele
innych atrakcji.
„Jesteśmy
pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas
pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy
oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami,
które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.”-
tak ubiegłą edycję tragów
WorldFood Warsaw ocenił Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na
rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.
W
Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy
ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250
hektarów.
Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ?
Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.
Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a
Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku
około 5,5 litra ale trzy lata temu wypiliśmy ok 3 litry na osobę. Zatem rynek
się rozwija , ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie
w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.
Dlatego
też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz
bogatszej polskiej oferty i do podróży
przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.
Wystawcy
i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z
całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą
połączone z degustacją napojów
z różnych regionów. Na co można liczyć
podczas najbliższej edycji?
„Po
raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic.
Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie
wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą
liczyć na spotkania z właściwie
dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne,
sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla
wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis
kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się
doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata”- informuje
Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów
WorldFood Warsaw.
Do
zobaczenia w dniach 10-12 kwietnia 2018 na Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.
Aby
uzyskać więcej informacji dotyczących udziału w wystawie prosimy o kontakt :
info@worldfood.pl