Konsument jest najważniejszy!Największym atutem targów WoldFood Warsaw jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy b2b, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców tworzą wielka giełdę ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży. Targi WorldFood Warsaw gromadzą co roku przedsiębiorców i menadżerów, prezesów firm i dyrektorów różnych specjalizacji w branży spożywczej, ekspertów i analityków rynkowych, ale także dziennikarzy i organizacje, reprezentujące zróżnicowane potrzeby i interesy konsumenta. WorldFood Warsaw to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny świetnej żywności i kraju otwartego na inne kultury, także kulinarne. Niech zatem mieszają się aromaty całego świata, niech zacieśniają się relacje i realizują tylko dobre interesy.Rynek FMCG, w tym żywności, kreuje ostatecznie polski konsument,
na którego wpływa szereg czynników przed i w trakcie dokonywania zakupów. Jest
on nabywcą wrażliwym na jakość - w szerokim tego słowa znaczeniu. Ceni wybór,
czyli ocenia asortyment, ceni czas, czyli analizuje dostępność i prostotę
przygotowania produktu finalnego, stać go na wiele, ale nie na codzienny
luksus, więc poszukuje dobrej, co nie znaczy najniższej ceny. Jest wrażliwy asortymentowo, czasowo i cenowo.
Spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy
oraz marka są priorytetem dla 60% polskich konsumentów.
Cechą narodową polskiego konsumenta jest wrodzona zaradność i
powinna być ona przedmiotem rozważań każdego sprzedawcy chcącego osiągnąć
sukces. Polakami kierują różne motywacje, ale wygoda i opłacalność
transakcji zawsze będą jednymi z najważniejszych. Mimo rosnącego znaczenia i entuzjazmu wokół handlu
internetowego, większość konsumentów nadal częściej wybiera sklepy stacjonarne
– te, które są najbliżej, które są znajome, które oferują dobrą „sąsiedzką”
obsługę i posiadają szereg dodatkowych atutów.
Wartość rynku FMCG z roku na rok rośnie i wynosi ok 230 mld zł. Prawie
połowa (48%) polskich internautów kupuje online, ale wartość handlu
internetowego w Polsce nadal utrzymuje się na stabilnym poziomie 3% handlu
ogółem. Polacy kupujący w Internecie biorą pod uwagę rekomendacje innych – ok.
30% z nich decyduje się na wybranie konkretnego sklepu na podstawie opinii
w social media, serwisów z recenzjami czy internetowych liderów opinii –
blogerów czy vlogerów. Jednak aż 70% kupujących
twierdzi, że wybór sklepu zależy przede wszystkim od ceny. Mimo
nasuwającego się skojarzenia z wygodą zakupów dokonywanych online, Polacy wciąż
chętnie robią zakupy w sklepach tradycyjnych (badania przeprowadzone przez
Agencję Freebee). Niewielka odległość od sklepu, komfort dojazdu czy po prostu
przyzwyczajenie, decydują o wyborze konkretnego punktu sprzedaży
w przypadku prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności, dla około 18%
badanych, najważniejsza jest stała oferta produktowa. Sklepy tradycyjne mają
nad sklepami internetowymi bardzo istotną przewagę – produkty sprzedawane
stacjonarnie, są w zasięgu ręki konsumenta. Możliwość obejrzenia towaru i jego
dotknięcia, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym, a internetowym jest istotna dla 80% polskich konsumentów.
Rynek się modernizuje, nabywa struktur, rozwija ofertę i kanały
sprzedaży – czyni to w realu i w sieci. Kryteria uwyraźniające się najbardziej
to prozdrowotność i funkcjonalność , ale także tradycja i wyraźna etniczność.
Stąd kariera produktów tradycyjnie polskich, ale także azjatyckich i
śródziemnomorskich. Klient chce kierować swym życiem, tożsamością i zdrowiem – konsumować świadomie. Kto pośród producentów i handlowców tego nie
zrozumiał – będzie miał szereg niemiłych niespodzianek.
Uczmy się zatem Polski
konsumującej – specyficznego bogatego w produkty i struktury rynku, ożywianego zróżnicowaną, dynamiczną świadomością
konsumenckich tożsamości. Jest po temu świetna okazja, czyli V Targi WorldFood
Warsaw, organizowane, jak co roku, wiosną w Warszawie. Do zobaczenia na Targach
w dniach w dniach 10 - 12 kwietnia 2017 roku. Po raz drugi wydarzeniu
towarzyszy sektor Chłodniczych Łańcuchów Dostaw COLDCHAIN POLAND.
Więcej informacji targowych na www.worldfood.pl
Kontakt dla Wystawców:
Agnieszka
Szpaderska
agnieszka@worldfood.pl,
tel. + 48 22 395 66 93
pełna lista aktualności
|