Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKU
Globalna firma z branży spożywczej wykazuje poprawę m.in. w zakresie oferty produktów, uzupełnienia ilości wody, pozyskiwania surowców w zrównoważony sposób oraz różnorodności zatrudnionych osób.

Firma PepsiCo ogłasza postęp w dążeniu do osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., które wyznaczyła sobie w zeszłym roku. PepsiCo poprawiło wyniki w każdym z trzech obszarów tematycznych – Produkty, Planeta, Ludzie, przy czym w tym samym roku firma przekazała akcjonariuszom ponad 7 miliardów dolarów.

 

W najnowszym Raporcie na temat Zrównoważonego Rozwoju, PepsiCo potwierdziło także swoje dążenie do zapewnienia trwałej zmiany w całej firmie, w jej łańcuchu dostaw, ale także w branży spożywczej oraz na świecie, dzięki wdrażaniu strategii „Działanie ze świadomością celu” („Performance with Purpose”).

 

„W ubiegłym roku wzmogliśmy wysiłki w ramach naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby otaczającego nas świata” – powiedziała Indra K. Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. „Od tego czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie celów do 2025 r., począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i społeczności, w których prowadzimy działalność. Jak wykazuje tegoroczny Raport, udało nam się osiągnąć znaczący postęp na całym świecie”.

 

Główne osiągnięcia firmy PepsiCo na świecie – informacje z Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju z 2016 r.:

 

1.      Produkty
W 2016 r. PepsiCo zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 r.[1] Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej ofercie ilości bardziej odżywczych produktów, zwiększając przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów z kategorii „Everyday Nutrition” do 27% całkowitej wartości przychodów PepsiCo i dostarczając ponad 260 milionów porcji odżywczych produktów najuboższym społecznościom.


2.      Planeta
Firma PepsiCo osiągnęła jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie  występują jej znaczące braki, przy czym około 2,7 miliarda litrów wody uzupełniano lokalnie w zbiornikach zagrożonych brakiem wody. Firma współpracowała również z Fundacją PepsiCo i partnerami, aby w samym 2016 r. zapewnić ponad 2 milionom osób na świecie dostęp do bezpiecznej wody (łącznie 11 milionom osób w latach: 2006-2016).


3.      Ludzie

Poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34% plonów, które firma bezpośrednio zużywa. Program ten pomaga rolnikom i społecznościom, w których żyją w pełni wykorzystać owoce swojej pracy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia wody i emisji gazów cieplarnianych.
Ponadto w 2016 r. PepsiCo zwiększyło reprezentację kobiet na stanowiskach kierowniczych do 38%, a dzięki inwestowaniu w lokalne społeczności firma wsparła 6 milionów kobiet i dziewcząt (osiągając niemal 50% celu, który zamierza osiągnąć do 2025 r.).

 

Mehmood Khan, Wiceprzewodniczący firmy PepsiCo i Dyrektor ds. Badań w Dziale Globalnych Badań i Rozwoju, podkreślił, że o ile odnotowano znaczny postęp w dążeniu do realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., to skoordynowane działania na świecie mają kluczowe znaczenie dla sprostania wyzwaniom w zakresie zdrowia publicznego i odżywiania, zmian klimatu, niedoboru zasobów i praw człowieka.


„Globalny system żywności stanowi obecnie duże wyzwanie. Rozległa sieć rolników, dostawców, producentów, handlowców, przetwórców i sprzedawców detalicznych, którzy zapewniają żywność ludziom na świecie, musi uwzględniać zmiany, które zachodzą na świecie. Postęp w realizacji przez nas celów wyznaczonych w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” jest inspirujący. Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, ale jesteśmy przekonani, że dzięki współdziałaniu uda nam się stworzyć zdrowszą i bardziej zrównoważoną przyszłość dla nas wszystkich” – powiedział Mehmood Khan.

 
Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję „Tematy od A do Z” („A-Z Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.

 

Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Wybrane przykłady:

 

1.      Produkty
PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.

  • Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
  • Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
  • W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;
  • W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o 83% - obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
  • Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;
  • Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są częściowo słodzone stewią;
  • W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma. 

2.      Planeta

  • PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji znajduje się tutaj
  • Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
  • W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.

3.      Ludzie

  • Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez  wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50 polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie.

 

Więcej informacji na temat działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.

pepsico



O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2016 r. około 63 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com

 

Kontakt dla mediów:


Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.

Communications Management Consultants

tel.: +48 22 623 07 00

e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl

 



[1] Na dziesięciu wiodących dla PepsiCo rynkach napojowych i żywnościowych na świecie. 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij