MRiRW pracuje nad Strategią Promocji ŻywnościMinisterstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje Strategię Promocji Żywności. Dokument ten dotyczyć będzie integracji i koordynacji działań w zakresie promocji żywności podejmowanych bezpośrednio przez resort, jak i jednostki podległe. Określać on będzie także zasady współpracy w tym zakresie z innymi resortami.Projekt został rozesłany do ponad 100 organizacji branżowych sektora rolno – spożywczego z prośbą o zgłaszanie uwag. Uwagi przekazało 10 organizacji. Ich przedstawiciele spotkali się dziś w ministerstwie z ministrem Krzysztofem Jurgielem. Omawiano nadesłane uwagi oraz dyskutowano na temat założeń przygotowywanego dokumentu. Większość z uwag została uwzględniona i będzie wykorzystana przy opracowywaniu ostatecznej wersji Strategii.
Główne cele Strategii Promocji Żywności to intensyfikacja promocji polskiej żywności w kraju i zagranicą, aktywne uczestnictwo polskich producentów w programach promocji UE, zwiększenie udziału polskiej żywności w systemach jakości, a w konsekwencji wzrost eksportu żywności do krajów trzecich, z uwzględnieniem krajów pozaeuropejskich.
Źródło: MRiRW
pełna lista aktualności
|