Sport dla osób w każdym wieku, czyli moda na siłownie pleneroweAktywność fizyczna jest niezbędna, by cieszyć się pełnią życia niezależnie od wieku. Regularne ćwiczenia
na świeżym powietrzu poprawiają samopoczucie, wspomagają krążenie i pozytywnie wpływają
na dotlenienie organizmu, co korzystnie oddziałuje nie tylko na sprawność fizyczną, ale również psychiczną. Dlatego niezależnie od wieku warto wolną chwilę przeznaczyć na ćwiczenia – chociażby takie na świeżym powietrzu. Do prostego treningu wzmacniającego wystarczy krótka seria powtórzeń na siłowni plenerowej. Teraz firma Nestlé, w ramach drugiej edycji programu „Nestlé porusza Polskę”, ufunduje 16 siłowni plenerowych, po jednej w każdym województwie.Starsze osoby, odczuwające
bolesne konsekwencje siedzącego trybu życia, nie powinny szukać pomocy jedynie
w lekach przeciwbólowych. Seniorzy, którzy systematycznie biorą udział w
sportowych zajęciach, zwiększają swoją wytrzymałość, poprawiają kondycję oraz zmniejszają
ryzyko zawału. Co więcej, aktywny ruch na świeżym powietrzu przyczynia się do
polepszenia ogólnego samopoczucia i podniesienia poczucia własnej wartości
osoby ćwiczącej. Niestety, jak wskazują badania Głównego Urzędu Statystycznego,
83% osób w wieku 65 lat i więcej nigdy lub prawie nigdy nie uprawia sportu. Za
to już ponad połowa seniorów (55%) raz w tygodniu lub częściej chodzi na
spacery. Właśnie z tego powodu Nestlé chce przekonać Polaków, że aby żyć
zdrowiej, nie trzeba być wyczynowym sportowcem. Wystarczy kilkanaście minut
aktywności fizycznej w tygodniu[1].
Pozytywne skutki systematycznego
uprawiania sportu można poczuć już po kilku dniach. Jednym ze sposobów na zwiększenie
intensywności aktywności fizycznej może być spacer z wnuczkiem, podczas którego
dziadkowie mogą wspólnie pobawić się z dzieckiem na siłowni plenerowej – takiej,
jaką obecnie można „wyklikać” w ramach drugiej edycji akcji „Nestlé porusza
Polskę”. W każdym województwie
powstanie jeden taki obiekt. W całym kraju można głosować na blisko 500
lokalizacji, zgłoszonych przez gminy do konkursu. Głosowanie trwa do 30
czerwca. Każdego dnia można oddać jeden głos. Pełna lista lokalizacji znajduje
się na www.NestlePorusza.pl. Dostępne sprzęty zapewnią dużo rozrywki dzieciom i
starszym opiekunom, którzy podczas zabawy mają możliwość poćwiczyć i poprawić
swoją kondycję.
W celu uzyskania dodatkowych
informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870 Daria Grzesiek Account Executive Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 ext. 30
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio
ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER,
PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na
polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
[1] Główny Urząd Statystyczny, Jakość życia osób
starszych w Polsce,
http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia-ludnosci/jakosc-zycia-osob-starszych-w-polsce,26,1.html,
pełna lista aktualności
|