Zrównoważony rozwój się opłaca – Unilever podsumowuje postępy w 2016 rokuRok 2016 udowodnił, że zrównoważone podejście korzystnie wpływa na rozwój działalności firmy Unilever. Z najnowszego raportu podsumowującego realizację Planu „Życie w sposób zrównoważony” firmy Unilever wynika, że należące do koncernu marki, które realizują założenia opracowanego w 2010 roku planu, osiągnęły o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w całkowitej stopie wzrostu wyniósł 60%.Plan „Życie
w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable
Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności
Unilever. Wyznacza on sposób realizacji wizji firmy, zakładając rozwój przy
jednoczesnym ograniczeniu negatywnych skutków jej działalności na środowisko
oraz zwiększeniu pozytywnego wpływu na społeczeństwo.
Z
najnowszego podsumowania Planu wynika, że do końca 2016 r. Unilever poprzez
liczne programy pomocy wsparł 538 milionów ludzi w podejmowaniu działań na
rzecz poprawy zdrowia i samopoczucia. Od 2008 r. firma ograniczyła o 43% poziom
emisji CO2 związany ze zużyciem energii, obniżyła o 37% bezpośredni
pobór wody niezbędny do wytworzenia każdej tony produkcji oraz o 96%
zmniejszyła ogólny wolumen odpadów w przeliczeniu na tonę produktów. Co więcej,
od 2010 r. wpływ produktów Unilever na stan wód zmniejszył się o około 7%,
natomiast ilość odpadów związanych z utylizacją opakowań spadła w przybliżeniu
o 28%.
Unilever
odnotował postępy również w realizacji celu ujętego w Planie, zmierzającego do
polepszenia warunków bytowych milionów osób. W 2016 r. 67% zakupów firmy
zrealizowanych zostało u dostawców spełniających kryteria odpowiedzialnego
pozyskiwania zasobów. Unilever wsparł również 650 tys. małych producentów, pomagając
im w uzyskaniu dostępu do inicjatyw zorientowanych na doskonalenie praktyk
rolniczych oraz zapewnił 1,5 mln drobnym sprzedawcom detalicznym możliwość
udziału w programach prowadzących do zwiększenia przychodów. Dodatkowo, w
ramach programów wsparcia około 920 tys. kobiet uzyskało dostęp do inicjatyw Unilever
mających na celu poprawę ich bezpieczeństwa, rozwój kwalifikacji i poszerzanie
możliwości.
Obserwowane w 2016 r. spowolnienie globalnego wzrostu
gospodarczego i niestabilność geopolityczna dobitnie potwierdzają, że nie wolno
nam traktować rozwoju jako czegoś oczywistego – tak w kontekście naszej firmy,
jak i całego świata. Choć nadal stoją przed nami wyzwania, wzrost, który
odnotowujemy, świadczy o słuszności naszego zobowiązania na rzecz „Życia w
sposób zrównoważony”. Jesteśmy przekonani, że droga, którą obraliśmy, jest nie
tylko właściwa, ale także najlepsza. Podążając nią, generujemy wartość w
perspektywie krótkoterminowej oraz zbliżamy się do celu, jaki wyznaczyliśmy
sobie jako firma: upowszechnienia modelu zrównoważonego życia. – zapewnia Paul
Polman, dyrektor generalny Unilever.
Realizacja
Planu w Polsce
Plan „Życie
w sposób zrównoważony” z sukcesem realizowany jest również w Polsce. Marka
Flora pro.activ angażuje się w program „Proaktywnie dla serca”, w ramach
którego rozdano 2 miliony pakietów z poradami i zaproszeniami na bezpłatne
badania. Dzięki działaniom firmy od początku 2015 roku 200 tysięcy Polaków
zbadało poziom cholesterolu, a w 2017 roku kolejnych 600 tysięcy zestawów
startowych trafi do pacjentów. Również marka Domestos po raz kolejny wsparła
lokalne społeczności poprzez akcję Wzorowa Łazienka, finansując remonty
szkolnych toalet i przekazując środki czystości. W ramach akcji 200 szkół
otrzymało roczny zapas produktów. Unilever współpracuje także z Polskimi
Bankami Żywności. W 2016 marka Knorr wsparła Federację produktami o wartości
ponad 100 tysięcy złotych, a także zaangażowała się w World Food Day, biorąc udział
w globalnej akcji, w wyniku której ponad 1 160 000 osób otrzymało pomoc. Unilever
koncentruje się także na redukcji gazów cieplarnianych związanych z
transportem, deklarując, że do 2020 roku zredukuje emisję o 40%. Do 2016 udało
się ją obniżyć o 29% w wymiarze globalnym, zaś w Polsce w 2016 roku osiągnięto
8% redukcję emisji CO2 względem roku 2015.
Plan opiera
się na trzech głównych założeniach: pomocy ponad miliardowi ludzi w podjęciu
działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020,
zmniejszeniu o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030
oraz poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r. Założenia Planu są
na bieżąco aktualizowane, także o nowe ambicje. Przykładowo, w lutym 2017 r.
Unilever zobowiązał się, że do 2025 r. wszystkie produkowane przez firmę
opakowania z tworzyw sztucznych będą w całości zdatne do ponownego użytku,
przetworzenia lub kompostowania.
Dodatkowe
informacje:
Natalia Szulc
Communications Manager Poland & Baltics
natalia.szulc@unilever.com
+48 691 988 203
Daniel Woubishet
Headlines Porter Novelli
d.woubishet@headlines.pl
+ 48 506 361 710
O Unilever:
Unilever
jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków
czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi
sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000
pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 52,7 mld. euro. Ponad
połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (57%).
Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil,
Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum
i Lynx.
Plan
Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:
- Pomoc ponad
miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia
i samopoczucia do roku 2020;
- Zmniejszenie
o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
- Poprawę
sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.
Plan „Życie w sposób
zrównoważony” zakłada rozwój biznesu i zaufania przy jednoczesnym
minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Marki zrównoważone, które realizują założenia
Planu, osiągają o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w
całkowitej stopie wzrostu w 2016 roku wyniósł ponad 60%.
Firma Unilever uplasowała się na pierwszej pozycji w
swoim sektorze w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2016 r. W
zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz szósty z rzędu znalazła się także w
ścisłej czołówce w edycji 2016 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego
przez GlobeScan/SustainAbility. Unilever zobowiązał się również do osiągnięcia
pozytywnego bilansu emisji dwutlenku węgla do roku 2030.
Więcej informacji na temat firmy Unilever i
poszczególnych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com. Więcej informacji na temat
planu „Życie w sposób zrównoważony” Unilever można znaleźć pod adresem: www.unilever.com/sustainable-living/.