Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
1 mld inwestycji, w tym 61 mln w projekty środowiskowe w latach 2014-2016. Nestlé Polska ogłasza efekty swojego społecznego zaangażowania w trzecim Raporcie Tworzenia Wspólnej Wartości 2014-2016
Od początku swojej działalności Nestlé wywiera pozytywny wpływ na społeczeństwo i działa na rzecz podnoszenia jakości życia i dążenia do lepszej przyszłości. W najnowszym raporcie „Nestlé w Polsce
w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości” zostały zaprezentowane działania, jakie podejmuje firma w tym zakresie. Raport dostępny jest w formie cyfrowej na stronie www.raportnestle.pl.


Opublikowany Raport Tworzenia Wspólnej Wartości prezentuje działania Nestlé w Polsce z 3 ostatnich lat (2014-2016) w obszarach: Dla każdego człowieka i każdej rodziny, Dla naszych społeczności oraz Dla naszej planety.


Raport podsumowuje działania i prezentuje zobowiązania na najbliższe 3 lata: 2017-2019. Raport został zweryfikowany przez organizację certyfikującą raporty społeczne – Global Reporting Initiative na poziomie CORE.


W ramach działań dla każdego człowieka i każdej rodziny Nestlé w Polsce zredukowało poziom soli w produktach o 11% i cukru o 9%. Firma planuje dalszą redukcję soli o 10% i cukru o 5% w swoich produktach zgodnie z globalnymi wytycznymi. Nestlé w ciągu najbliższych 3 lat zamierza pomóc 1,5 mln dzieciom w Polsce w prowadzeniu zdrowszego stylu życiu. Jednym z działań podejmowanych w tym zakresie jest program edukacyjny skierowany do gimnazjalistów "Żyj smacznie i zdrowo" oraz „Lekkoatletyka dla każdego”, mający na celu upowszechnianie aktywności fizycznej oraz zdrowego odżywiania wśród dzieci i młodzieży, który Nestlé prowadzi wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki.


Priorytetem Nestlé nadal będzie wspieranie rozwoju prężnych i aktywnych społeczności. Nestlé dużą wagę przywiązuje do współpracy z rolnikami lokalnie. Wciągu ostatnich 3 lat na potrzeby produkcji w fabryce w Rzeszowie, Nestlé zakupiło od polskich rolników surowce za łączną kwotę 16 mln zł. Firma będzie kontynuowała promocję adopcji zwierząt poprzez współpracę i partnerstwo w programie „Adopciaki”. Dzięki niemu ponad 350 zwierząt do tej pory znalazło nowy dom. Przez kolejne lata Nestlé będzie konsekwentnie wspierać zatrudnienie młodych. W ramach inicjatywy Nestlé needs YOUth, firma stworzyła w latach 2014-2016 ponad 2000 szans zatrudnienia i planuje stworzyć kolejnych 1300 do 2020. Firma nadal będzie realizowała szereg warsztatów w ramach filaru „Gotowość do pracy” oraz pracowała nad rozwojem Sojuszu dla Młodych.


Działania Nestlé wobec ochrony środowiska naturalnego obejmują zmniejszanie zużycia wody na tonę produktu oraz ulepszanie opakowań. Tylko w ostatnich 6 latach w fabrykach Nestlé Polska zredukowano zużycie wody na tonę produktu o 22%. Firmie zależy na udoskonaleniu opakowań swoich produktów, m.in. poprzez redukcję ich wagi. Dzięki podejmowanym działaniom, jedynie w 2016 roku w Nestlé Polska udało się zaoszczędzić 536 ton surowca.


W ramach zobowiązań działania Nestlé w tym zakresie obejmują redukcję wody do 2020 roku o 35% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej w porównaniu do 2010 roku, a także użycie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach Nestlé w Polsce.

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Edyta Iroko

Koordynator ds. Mediów

Email: edyta.iroko@pl.nestle.com

Telefon: +48 22 607 32 54

Mobile: +48 600 204 870


Iwona Fluder

Młodszy Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej

Email: iwona.fluder@pl.nestle.com

Telefon: +48 22 607 26 19

Mobile: +48 600 204 455


Daria Grzesiek
Account Executive
Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl
Telefon: 22 858 74 58 ext. 30



O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.


sprawdz_raport_Nestle

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij