1 mld inwestycji, w tym 61 mln w projekty środowiskowe w latach 2014-2016. Nestlé Polska ogłasza efekty swojego społecznego zaangażowania w trzecim Raporcie Tworzenia Wspólnej Wartości 2014-2016Od początku swojej działalności Nestlé wywiera pozytywny wpływ na społeczeństwo i działa na rzecz podnoszenia jakości życia i dążenia do lepszej przyszłości. W najnowszym raporcie „Nestlé w Polsce
w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości” zostały zaprezentowane działania, jakie podejmuje firma w tym zakresie. Raport dostępny jest w formie cyfrowej na stronie www.raportnestle.pl.Opublikowany Raport Tworzenia
Wspólnej Wartości prezentuje działania Nestlé w Polsce z 3 ostatnich lat (2014-2016) w obszarach: Dla każdego człowieka i każdej rodziny, Dla naszych
społeczności oraz Dla naszej planety.
Raport podsumowuje działania i
prezentuje zobowiązania na najbliższe 3 lata: 2017-2019. Raport został
zweryfikowany przez organizację certyfikującą raporty społeczne – Global
Reporting Initiative na poziomie CORE.
W ramach działań dla każdego
człowieka i każdej rodziny Nestlé w Polsce zredukowało poziom soli w produktach
o 11% i cukru o 9%. Firma planuje dalszą redukcję soli o 10% i cukru o 5% w
swoich produktach zgodnie z globalnymi wytycznymi. Nestlé w ciągu najbliższych
3 lat zamierza pomóc 1,5 mln dzieciom w Polsce w prowadzeniu zdrowszego stylu
życiu. Jednym z działań podejmowanych w tym zakresie jest program edukacyjny
skierowany do gimnazjalistów "Żyj smacznie i zdrowo" oraz
„Lekkoatletyka dla każdego”, mający na celu upowszechnianie aktywności
fizycznej oraz zdrowego odżywiania wśród dzieci i młodzieży, który Nestlé
prowadzi wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki.
Priorytetem Nestlé nadal
będzie wspieranie rozwoju prężnych i aktywnych społeczności. Nestlé dużą wagę
przywiązuje do współpracy z rolnikami lokalnie. Wciągu ostatnich 3 lat na
potrzeby produkcji w fabryce w Rzeszowie, Nestlé zakupiło od polskich rolników
surowce za łączną kwotę 16 mln zł. Firma będzie kontynuowała promocję adopcji
zwierząt poprzez współpracę i partnerstwo w programie „Adopciaki”. Dzięki niemu
ponad 350 zwierząt do tej pory znalazło nowy dom. Przez kolejne lata Nestlé
będzie konsekwentnie wspierać zatrudnienie młodych. W ramach inicjatywy Nestlé
needs YOUth, firma stworzyła w latach 2014-2016 ponad 2000 szans zatrudnienia i
planuje stworzyć kolejnych 1300 do 2020. Firma nadal będzie realizowała szereg
warsztatów w ramach filaru „Gotowość do pracy” oraz pracowała nad rozwojem
Sojuszu dla Młodych.
Działania Nestlé wobec ochrony
środowiska naturalnego obejmują zmniejszanie zużycia wody na tonę produktu oraz
ulepszanie opakowań. Tylko w ostatnich 6 latach w fabrykach Nestlé Polska
zredukowano zużycie wody na tonę produktu o 22%. Firmie zależy na udoskonaleniu
opakowań swoich produktów, m.in. poprzez redukcję ich wagi. Dzięki podejmowanym
działaniom, jedynie w 2016 roku w Nestlé Polska udało się zaoszczędzić 536 ton surowca.
W ramach zobowiązań działania
Nestlé w tym zakresie obejmują redukcję wody do 2020 roku o 35% na tonę
produktu w każdej kategorii produktowej w porównaniu do 2010 roku, a także
użycie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach Nestlé w Polsce.
W celu uzyskania dodatkowych
informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Iwona Fluder Młodszy Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej Email: iwona.fluder@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 26 19 Mobile: +48 600 204 455
Daria Grzesiek Account Executive Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 ext. 30
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze
żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i
prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od
ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W
2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|