Sukces targowy i biznesowy!Przez trzy dni, 300 Wystawców z 25 krajów gościło w stolicy na zaproszenie Organizatorów podczas IV edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood. Wśród nich byli reprezentanci Grecji, Tajlandii, Ukrainy, Włoch, Holandii, Wielkiej Brytanii, Czech, Korei, Iranu, Sri Lanki, Chin i wielu innych krajów.
Za nami WorldFood Warsaw 2017!Czwartą
edycję podsumowuje Agnieszka Szpaderska
manager Targów:
„Tłumy odwiedzających (mimo okresu
przedświątecznego), duże zainteresowanie
kupców z sieci handlowych i sektora HoReCa , producentów i
dystrybutorów, utwierdziły nas w tym, że wiosenne targi branży spożywczej w
stolicy, są trafną odpowiedzią na potrzeby rynku, firm i handlu. Jesteśmy
zadowoleni , że spełniamy oczekiwania naszych Wystawców, ale też robimy
wszystko, wsłuchujemy się w głosy i opinie, by każda kolejna edycja była
jeszcze lepsza, większa, nowocześniejsza, ciekawsza .”
W
skrócie :
-
dziewięć złotych medali, kilkanaście wyróżnień, dwa debiuty, kilkanaście
nowości
-
ponad 20 paneli tematycznych, w których udział wzięli eksperci branży
spożywczej, praktycy, fachowcy, właściciele firm, prezesi i managerowie
- 16
pokazów kulinarnych prowadzonych przez znanych i lubianych szefów kuchni,
kuchni polskiej, tajskiej, meksykańskiej, brytyjskiej, włoskiej, ekologicznej i
fit
-
warsztaty kulinarne, niekonwencjonalne, oryginalne, prezentowane w specjalnych
strefach pokazów i warsztatów
-
degustacje potraw różnych kuchni świata, win polskich i zagranicznych, alkoholi
i nalewek regionalnych
-
ciekawe prezentacje stoisk z degustacjami dla odwiedzających
-
„okupowana” specjalna strefa rozmów handlowych B2B dla wystawców i
odwiedzających branży spożywczej
-
aktywne uczestnictwo mediów branżowych i ogólnopolskich w panelach i wystawie
Tak w pigułce można opisać czwartą edycję
Targów WorldFood Warsaw, którą dumnie zakończyliśmy z nadzieją na spotkanie za
rok, a wiemy i cieszymy się, że część Wystawców już zadeklarowała swój udział.
"Targi po raz kolejny zaskakują mnie swoją
wielkością i co jest znamienne łączą tradycję z nowoczesnością. Są prezentowane
najnowsze trendy zarówno z polskich przedsiębiorstw jak i zagranicznych. Unia
Europejska baczną uwagę zwraca na jakość i promuje produkty wysokiej jakości.
Widać na dzisiejszych targach wszystkie te trendy czyli połączenie tradycji z
nowoczesnością. Jestem tym naprawdę ukontentowany" – powiedział
podczas otwarcia Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej branży
FMCG.
ROZMOWY BIZNESOWE
Podczas
Targów w specjalnej strefie rozmów B2B,
odbyło się 345 spotkań z przedstawicielami sieci handlowych, sieci
HoReCa, hurtowni spożywczych, stacji benzynowych i vendingowych, sklepów z
alkoholami, importerami i eksporterami. Byli obecni przedstawiciele m.in.
Auchan, Ekowital, Green Caffe Nero, La Passion du Vin, Lukoil, Maczfit,
Organic Coffee, Tesco czy Żabki.
„Mamy bardzo duże doświadczenie w targach i
krajowych i zagranicznych. Niestety niewiele wystaw w Polsce spełnia nasze
oczekiwania, szczególnie biznesowe. WorldFood zaskakuje pozytywnie:
organizacją, zainteresowaniem ludzi biznesu, rozmowami nastawionymi na
kontrakty i handel itp. Promocja jest bardzo ważna i bez niej nie ma handlu,
ale poważne rozmowy i ich efekty, gwarantują stabilizację Firmy i możliwość
inwestowania w działania miękkie, również promocję targową….a o to chodzi w
każdym biznesie” – oceniła rozmowy podczas targów Beata Żółcik, Activ- producent
soków pod marką Royal Apple
BOGATA OFERTA PRODUKTOWA DLA HORECA
Targi
WorldFood Warsaw to nie tylko oferta dla handlu to także możliwość nawiązania
nowych kontaktów biznesowych z producentami oraz dystrybutorami żywności i
napojów z kraju i ze świata dla branży HoReCa. Merytoryczne szkolenia i warsztaty to rzetelna dawka wiedzy z
zakresu zarządzania biznesem a także nowinki w rozwijającej się branży
gastronomicznej. Na przedstawicieli z sektora HoReCa czekały także ciekawe
panele dyskusyjne n/t trendów jakie będą panowały w gastronomii w najbliższych
latach. Ale przede wszystkim zadbaliśmy o szeroką ofertę dla herbaciarni,
kawiarni czy winiarni, którym to wystawcy z różnych stron świata oferowali
najwyższej jakości produkty konieczne do stworzenia wyjątkowego menu. Słodycze,
kawa i herbata i wiele innych międzynarodowych produktów czekało na
fachowców zaopatrujących branżę HoReCa, szefów i managerów.
WŁOSKI DEBIUT
Udany
debiut pawilonu włoskiego Bellavita, gwarantowało ponad sześćdziesięciu włoskich producentów
żywności i napojów, którzy zaprezentowali z rozmachem autentyczne
włoskie wyroby, wyróżniające się jakością, marką i historią. Ale włoskie smaki
i zapachy opanowały odwiedzających i wystawców poprzez warsztaty i pokazy
kulinarne z udziałem m.in. Andrea
Camastry – szefa kuchni i współwłaściciela warszawskiej restauracji Senses
odznaczonej prestiżową gwiazdką Michelin, Umberto
Vezzoli z T. Bistrot by Mezoli z Milanu, Tomasza Koleckiego z Polskiego Stowarzyszenia Sommelierów, szefa
restauracji „Pod Gigantami” Pawła
Zielińskiego i Marzeny Gromelskiej – szefa Chianti Kręgliccy oraz pizzermanów
z Neapolu, którzy poprowadzili warsztaty przygotowywania prawdziwej
włoskiej pizzy.
ŻYWNOŚĆ EKOLOGICZNA
Tegoroczna strefa EcoFood to branża ekologiczna w pigułce, jako
odpowiedź na potrzeby konsumentów i handlu. Udział w niej dał szansę na
zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych
partnerów
biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. Wystawienie się w ramach
wspólnej powierzchni wystawienniczej dało możliwość identyfikacji producentów
pod wspólnym logo EKO a zwiedzającym jasny przekaz.
WINE&SPIRITS
Tegoroczna propozycja win rodem z Portugalii, Włoch, Hiszpanii, Afryki
Południowej, Ukrainy, Rumunii, Rosji została uzupełniona ofertą wyjątkowych win
rodzimych pod kierunkiem prekursora odrodzenia polskiego winiarstwa Romana Myśliwca, właściciela winnicy Golesz, założyciela Fundacji na rzecz Rozwoju i
Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.
„Jesteśmy pierwszy raz na targach
spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i
wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do
szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę
niedoceniane, ale mamy nadzieję że organizatorzy pomyślą w przyszłej edycji nad
dniem polskiego wina. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.” - ocenia
Roman Myśliwiec.
KUCHNIE ŚWIATA
W
specjalnej strefie zorganizowaliśmy także pokazy kulinarne kuchni z różnych
stron świata: meksykańskiej,
tajskiej, włoskiej i polskiej. Najlepsze
produkty, specjalności regionalne, słodkie i pikantne przekąski a wszystko
pachnące ziołami i przyprawami z całego
świata zaprezentowane przez znanych kucharzy warszawskich restauracji, przez
trzy dni były atrakcją dla odwiedzających.
BOGATY PROGRAM MERYTORYCZNY
Panele
tematyczne i debaty, współorganizowane przez organizacje branżowe były świetną
okazją do zapoznania się z opiniami tych
dla których branża spożywcza jest ważnym
sektorem i kołem napędowym polskiej gospodarki. Jakie
są perspektywy rozwoju handlu produktami spożywczymi na rynkach krajów
trzecich i jakie szanse daje CETA? Dlaczego projekt współpracy i wejścia na
rynek brytyjski 2 WAY’ jest alternatywą dla wielu polskich firm? Czy na polskim winie można
zarobić? Ile Polski w polskim produkcie?
Czy rozwój branży produktów ekologicznych w Polsce jest zagrożony? Czy i jak
nasze jabłka zawojowały świat-prawda i mity? Czy polskie mięso ma szansę
powodzenia na zagranicznych rynkach i na
jakich, cena czy jakość – czym wygramy ?
Czy słodycze to niedoceniany mistrz eksportu? Promocja niezbędna od zawsze – czy umiemy to robić , czy wiemy jak promować
produkt a jak firmę? – to tylko niektóre tematy które poruszaliśmy podczas
targów. Jesteśmy otwarci na propozycje tematów dyskusji, paneli czy debat podczas przyszłej edycji .
LAUREACI I WYRÓŻNIENI 2017
Jury miało trudne zadanie, bowiem do
tegorocznej edycji Konkursu dla Wystawców o Złoty Medal WorldFood Warsaw,
zgłoszono ponad 160 produktów. Wszystkie były oryginalne, ciekawe w smaku,
niebanalnie opakowane. Finalnie przyznano dziewięć złotych medali, dwanaście
wyróżnień, dwie nagrody w kategorii „debiuty” – krajowy i zagraniczny.
Patronat merytoryczny nad Konkursem objęło Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i
Cukierni pod egidą Jarosława Uścińskiego.
Lista laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów
WorldFood Warsaw 2017 na stronie www. worldfood.pl
Serdecznie
zapraszamy na kolejną edycję targów WorldFood Warsaw!