Pełen sukces 9. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging InnovationsPonad 200 Wystawców z całego świata, 5200 zwiedzających z Polski i zagranicy, międzynarodowe kontakty biznesowe, solidna dawka fachowej wiedzy przekazana podczas 3 konferencji tematycznych oraz seminariów workShops. W dniach 4-5 kwietnia odbyła się 9. edycja największych w Europie Środkowo-Wschodniej targów branży opakowań – Packaging Innovations.Branżowe
nowości i…wyjątkowa premiera
Targi Packaging Innovations są idealną okazją do poznania
najnowszych branżowych trendów. Nie sposób wymienić wszystkich nowości,
eksponowanych na stoiskach. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentowana
przez firmę Seufert Transparente
Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surowców
odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i
oszczędzanie surowców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań
transparentnych. Podczas wystawy na stoisku firmy Intergrafix Sp. z o.o. swoją premierę miała kompaktowa składarko-sklejarka, która ma
tylko 2,5 metra długości! To w 100% polska konstrukcja, która z powodzeniem
może konkurować z urządzeniami światowych producentów. W pełni automatyczna,
pozwala sklejać pudełka z prędkością ok 5 tys. na godzinę. Już wkrótce może
zrewolucjonizować park maszynowy firm, które głównie produkują krótkie serie
opakowań.
Efekt
synergii
Targi Packaging Innovations to nie tylko wystawa branżowych
nowości i okazja do nawiązania intratnych relacji biznesowych. To także
doskonała przestrzeń do dzielenia się wiedzą. Organizatorzy stale monitorują
trendy i potrzeby Zwiedzających, a zakres tematyczny tegorocznych wykładów w
ramach seminariów workShops zadowolił nawet najbardziej wymagających Gości. Na
czym polega sztuka uszlachetniania folią? Jak marki budują zaangażowanie
Millenialsów za pomocą opakowania? Jak wykorzystać neuromarketing w badaniach
opakowań? Czy wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w opakowaniach naprawdę się
opłaca? To tylko wybrane zagadnienia, które poruszono podczas ponad 30
prelekcji, wygłoszonych przez znanych i cenionych specjalistów z branży.
Ranking
wiodących firm opakowaniowych w Polsce
Podczas Targów ogłoszono wyniki pierwszego rankingu wiodących firm
opakowaniowych w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiadała Polska Izba
Opakowań, Banki Zachodni WBK oraz firma Bisnode. Główne kryterium oceny
stanowiła dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy
sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie
wyniku netto).
Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3
kategorie, w których 3 pierwsze miejsca zajęły:
W kategorii duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN):
1. Miejsce: Zakład Produkcji Folii EFEKT PLUS Sp.
z o.o.; dynamika sprzedaży 153% (opakowania z tworzyw sztucznych)
2. Miejsce: FLEXPOL Sp. z o.o.; dynamika
sprzedaży 118,9% (opakowania z tworzyw sztucznych)
3. Miejsce: AMCOR TOBACCO PACKAGING POLSKA Sp. z
o.o.; dynamika sprzedaży 118,8% (opakowania z papieru i tektury)
W kategorii średnie firmy( sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN):
1. Miejsce: ABCAN Sp. z o.o; dynamika sprzedaży
407% (opakowania z metali)
2. Miejsce: AR CARTON KRAKÓW Sp. z o.o.; dynamika
sprzedaży 151% (opakowania z papieru i tektury)
3. Miejsce: MARPOL S.A.; dynamika sprzedaży 139 %
(opakowania z tworzyw sztucznych)
Mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN)
1. Miejsce: NOVO PAK Sp. z o.o.; dynamika
sprzedaży 266% (opakowania z tworzyw sztucznych)
2. Miejsce: FONTE Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży
198% (opakowania z tworzyw sztucznych)
3. Miejsce: ARPACK POLSKA SP. z o.o.; dynamika
sprzedaży 139%) opakowania z tworzyw sztucznych)
Badaniu poddano łącznie 1 500 firm stricte związanych z
branżą opakowań.
Młodzi, zdolni, kreatywni
Stałym i niezwykle ważnym elementem programu Targów Packaging
Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Dedykowany młodym,
zdolnym i kreatywnym projektantom otwiera przed nimi szeroką gamę możliwości:
przede wszystkim zaistnienia w branży oraz
zdobycia cennych kontaktów biznesowych i… pierwszych zleceń.
Aby wziąć udział w konkursie należało zaprojektować oraz wykonać
prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać wdrożone do produkcji. W
tym roku do konkursu zgłoszono 23 projekty. W drugim etapie jury oceniało 9 prac.
Po naradach pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Pluszczewicz za nietypowe
opakowanie na… bakalie. Jury doceniło pomysłowość i funkcjonalność projektu.
- Jestem w bardzo dużym
szoku i ogromnie się cieszę. Tym bardziej, że swoją przygodę z branżą opakowań dopiero zaczynam. Do tej pory przez kilka lat zajmowałam się
architekturą wnętrz i we wzornictwie opakowań stawiam pierwsze kroki. Uważam,
że zwycięstwo w tym konkursie to mnie duża szansa. Ale nie tylko dla mnie – dla
wszystkich, którzy brali w nim udział. Wiele jest firm poszukujących ciekawych
rozwiązań i nietuzinkowych pomysłów, a tutaj możemy zostać zauważeni, a nasze
portfolio docenione. Chciałam spróbować swoich sił i udało się! Kto, wie może
będę się w tym kierunku rozwijać – mówiła tuż po ogłoszeniu wyników
zwyciężczyni konkursu Agnieszka Pluszczewicz, studentka Akademii Sztuk Pięknych
w Katowicach.
Targi
rekomendowane przez Wystawców
Według opinii wielu Wystawców Targi Packaging Innovations są
najlepiej zorganizowaną i najważniejszą imprezą branży.
- Z udziału w wystawie jesteśmy bardzo zadowoleni. Nigdy nie
mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do organizacji wystawy czy obsługi. Bardzo
atrakcyjna jest również lokalizacja Targów –
w centrum miasta. Tegoroczna edycja jest dla nas wyjątkowa, ponieważ
prezentujemy tutaj najlepsze opakowanie roku w konkursie Art Of Packaging w
kategorii opakowań premium oraz w kategorii professional – Wydawnictwo Wajda.
Na Targach PI ofertę prezentujemy kolejny już raz, ale tegoroczna edycja jest
najlepsza. Odwiedza nas więcej jakościowych Klientów, odbywamy również więcej
spotkań, które już dziś uważam za bardzo owocne marketingowo. Czy w przyszłym
roku będziemy obecni na Targach? To pytanie retoryczne – nie może nas tutaj
zabraknąć – podsumowała udział Drukarni Takt Joanna Stanowicka-Ozga, Marketing
Manager.
W podobnym tonie wypowiadał się Marcin Weksler, Business Development
Manager z firmy EyeC Polska.
- To już trzecie Targi Packaging Innovations, w których bierzemy
udział. W tym roku mamy nowe stoisko i w innym miejscu się wystawiamy. Nasze
wrażenia są bardzo dobre, tegoroczna edycja jest jeszcze lepsza od poprzedniej.
Dostarczamy bardzo specjalistyczny, niszowy sprzęt. Nasi bezpośredni konkurenci
w tym roku na Targach się nie pojawili, w związku z tym cała uwaga
Zwiedzających jest skupiona na naszej firmie i to pozwala nam budować przewagę
konkurencyjną. Wytwarzamy systemy inspekcji wizyjnej, mamy dwie grupy Klientów:
Klienci końcowi i producenci opakowań. Obydwie grupy korzystają z naszych
rozwiązań i są tutaj obecni. Widzimy coraz więcej wystawiających się firm.
Spotykamy się z naszymi Klientami obecnymi i nowymi, a jest ich więcej niż w
roku ubiegłym. Poziom zdobytych leadów jest bardzo wysoki i istnieje bardzo
realna szansa, że z tych spotkań urodzi się coś bardzo konkretnego, a rozmowy
tutaj rozpoczęte zakończą się realizacją projektów biznesowych. Tym bardziej że
znaczna część ubiegłorocznych leadów zamieniła się właśnie w konkretne
projekty. Jestem przekonany, że firma EyeC w przyszłym roku również się na
Packaging Innovations pojawi. Uważam, że to w tej chwili najlepsze Targi branży
opakowań.
Już dziś zapraszamy na 10., jubileuszową edycję Międzynarodowych
Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w dniach 10-11
kwietnia 2018 roku w EXPO XXI Warszawa.
Więcej
informacji na: www.packaginginnovations.pl