NOWE STRATEGIE EKSPORTOWE NA WORLDFOOD WARSAWUnia Europejska jest najważniejszym rynkiem, na który Polska eksportuje 80% produktów. Najwięcej przyjmują od nas nasi zachodni sąsiedzi czyli Niemcy. Dużą rolę również odgrywają rynki wschodnie, ale to kraje azjatyckie: Chiny, Korea, Wietnam nabierają coraz to większego znaczenia. Polskie firmy odkryły również uroki rynku krajów arabskich i północnej Afryki gdzie coraz więcej podmiotów wysyła swoje produkty. Główna rolę odgrywa oczywiście żywiec, mięso i jego przetwory, następnie owoce, warzywa i ich przetwory oraz zboża i ich przetwory.Dlatego naprzeciw tym trendom wychodzą właśnie Międzynarodowe
Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które skupiają biznes i ekspertów
z wielu krajów.
Wspierają je
politycy oraz media
krajowe i międzynarodowe. Ambicje organizatorów
co do zasięgu i wielkości przedsięwzięcia
ekspozycyjnego powiększają
się
z każdym rokiem. Celem targów jest tworzenie i dostarczanie wiedzy
oraz doradzanie w zakresie posłużenia się
nią
w działaniach biznesowych. Poprzez tworzenie
zaplecza dla dialogu, kontaktów,
negocjacji i wymiany myśli organizatorzy zamierzają łączyć
uczestników targów i ich partnerów biznesowych. Eksponowanie produktów, towarów, usług i koncepcji – to początek współpracy. Organizatorzy targów myślą
o wsparciu umiejętności strategicznego wywalczania sobie
silnej pozycji firm w łańcuchu dostaw. Potrzeba jest kooperacji
na wielu płaszczyznach.
Według prognozy ekspertów KUKE szacunki popytu na towary z
Polski w roku 2017 wskazują na zwiększenie sprzedaży do 188,9 mld euro tj. o 8%. Tempo
wzrostu popytu dla poszczególnych
rynków
nie będzie już tak zróżnicowane jak w roku 2016. Najszybszego
wzrostu eksportu oczekuje się po rynku Europy Wschodniej (około 10%). Wzrost sprzedaży do Niemiec szacowany jest na około 8,2% natomiast do pozostały krajów
strefy euro na 8,5%.
W sytuacji, gdy firmy mają dobrą
pozycję
na swoich rynkach krajowych, zaczynają szukać
rynku eksportowego i znajdują partnera branżowego, który chętnie
poszerzy swoje portfolio produktowe, ale zaproponuje też
swoje produkty w ramach wzajemności. To jest negocjowalne i policzalne,
choćby w prostym rachunku terms of trade…Ale,
trzeba zmienić nawyki myślowe,
otworzyć się
na innowacje w organizowaniu
kooperacji w łańcuchu i kooperacji w samym rynku
docelowym. I takim stylom „biznesowania” targi WorldFood chcą
patronować,
pomagać, otwierać perspektywę
biznesową
– w rynku krajowym i w rynkach eksportowych.
Eksperci KUKE szacują, że w kolejnych miesiącach dynamika eksportu powinna się stopniowo poprawiać. Stabilizacja koniunktury u naszych głównych partnerów będzie temu sprzyjać. Kolejne rynki otwierające się
na nasze towary prowadzą do normalizacji wymiany handlowej. Na
wzrost dynamiki eksportu wskazują
statystyki tyczące się
poziomu zamówień.
Umowa gospodarczo-handlowa CETA to
efekt niedawno zakończonych negocjacji między
UE a Kanadą. Umowa zapewnia stronie europejskiej
dużo więcej atrakcyjnych możliwości
prowadzenia podmiotów
gospodarczych w Kanadzie, a także na pewno przyczyni się do zwiększenia zatrudnienia w Europie. Celem
umowy jest: zlikwidowanie ograniczeń
w dostępie do zamówień
publicznych, otwarcie rynku usług
i stworzenie przewidywalnych warunków
dla inwestorów.
Można śmiało powiedzieć,
że
to dobra wiadomość dla każdego polskiego eksportera, a także
polskiego konsumenta, który
otrzyma tańsze produkty.
Perspektywy największego
rozwoju dla polskich eksporterów
zapewnia druga co wielkości
gospodarka świata czyli Chiny. Region Azji Południowo-Wschodniej
to ponad 600 mln potencjalnych konsumentów, którzy potrzebują towarów
coraz lepszej jakości. Pomimo spadku w ostatnich latach wciąż jest to rynek dla polskich firm perspektywiczny. Powstała
w 2015 roku wspólnota
gospodarcza krajów
Azji Południowo-Wschodniej ASEAN Community
sprzyja powstawaniu głębszych stosunków handlowych. Jej celem była
likwidacja ograniczeń
celnych, poprawienie systemu
transakcji elektronicznych, ulepszenie infrastruktury transportowej oraz zwiększenie udziału
sektora prywatnego w gospodarce.
Spotkania B2B podczas targów WorldFood Warsaw, które odbędą
się w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. w EXPO
XXI WARSZAWA będą doskonałą szansą dla tych, którzy zaplanowali rozpocząć współpracę z partnerami między innymi z Chin oraz dla tych, którzy już eksportują swoje produkty.
Więcej: www.worldfood.pl
Kontakt
dla Wystawców:
Agnieszka
Szpaderska
agnieszka@worldfood.pl, tel. + 48 22 395 66 93
Kontakt
dla mediów:
Beata Bątorek
marketing@worldfood.pl,
tel. 698 054 192
pełna lista aktualności
|