Nestlé zobowiązało się zredukować zawartość cukru w swoich produktach w Europie o 18 000 ton do 2020 roku. To blisko 5 mld kostek cukru!Nestlé ogłosiło swoje zobowiązanie redukcji cukru w swoich produktach o co najmniej 18 000 ton. Wskutek tego do 2020 roku asortyment produktów firmy w Europie będzie miał średnio o 5% mniej cukru niż obecnie. Nestlé chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych. Deklaracja redukcji cukru jest częścią większego pakietu globalnych zobowiązań Nestlé, który zostanie ogłoszony już 7 marca br.Podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości
wśród dzieci na Malcie, firma Nestlé zobowiązała się do redukcji cukru. W swoim
przekazie, Marco Settembri, Wiceprezes Nestlé i Dyrektor na Europę, Bliski
Wschód i Afrykę Północną, podkreślił znaczenie zdrowego żywienia: "Jeżeli
jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny
sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania
odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia.”
Nestlé już od 15 lat nieprzerwanie inwestuje w
udoskonalanie produktów, tak aby były zdrowsze i smaczniejsze, redukuje cukier,
sól i tłuszcz, wzbogaca produkty w składniki odżywcze takie jak pełne ziarno. Na
przykład w ciągu ostatnich trzech lat Nestlé zredukowało cukier w swoich produktach
w Europie o 11 300 ton. Niedawno firma wprowadziła na rynek napój kakaowy NESQUIK
zawierający zaledwie 3,4 gramów cukru na porcję, co stanowi prawie 70% cukru
mniej, w porównaniu do standardowej wersji tego produktu! Ponadto firma
ogłosiła, że znalazła sposób, jak zmienić strukturę cukru, tak aby zmniejszyć jego
zawartość w czekoladzie przy jednoczesnym zachowaniu jej słodkiego smaku.
Do 2020 roku Nestlé planuje również zredukować zawartość
cukru o 8% w batonie KitKat, a także zmniejszyć jego zawartość w płatkach
śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.
Według Marco Settembri głównym wyzwaniem jest zaangażowanie
całej branży, tak aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów: "Produkty
Nestlé stanowią zaledwie kilka procent towarów spożywczych znajdujących się na
półkach sklepowych. Jeśli chcemy zmienić preferencje konsumentów, to cała
branża, w tym producenci marek własnych, musi zaangażować się w te działania."
Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły
się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego
do produktów spożywczych. Poszczególne kraje UE są już w trakcie tworzenia własnych
inicjatyw, ale celem Nestlé jest ściślejsza koordynacja tych działań przez Unię
Europejską oraz dążenie do utworzenia polityki żywienia Unii Europejskiej. Takie
zabiegi będą "stymulować innowacyjność i doprowadzą do stworzenia zdrowszej
przyszłości dla Europy" – mówi Marco Settembri.
Więcej informacji:
YouTube:
Przekaz Marco Settembri wyemitowany podczas Konferencji UE na temat otyłości wśród dzieci na Malcie
(22.02.2017 r.): https://youtu.be/A1zhJ5lyAs0
Krótka wersja przekazu Marco
Settembri’ego: https://youtu.be/taWnbHf4KRk
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o
kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Daria Grzesiek Junior Account Executive Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 ext. 30
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio
ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od
ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W
2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|