Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za 2016 rokRok 2016 firma zamknęła z 3,2% wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2017 roku Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2% do 4%.Wyniki
szczegółowe:
- 3,2% wzrostu organicznego
i 2,4% rzeczywistego wzrostu wewnętrznego
- sprzedaż na poziomie 89,5
mld CHF, wzrost o 0,8%, przy wpływie zmiany kursu walut na poziome -1,6%
- wzrost zysku operacyjnego
o 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego, zysk operacyjny
na poziomie 15,3% przy odnotowanym wzroście o 20 punktów bazowych
- wzrost zysku podstawowego
na akcję o 3,40 CHF, przy zachowaniu stałego kursu walutowego na poziomie 3,4%
- znacząca redukcja
średniego kapitału obrotowego z 4,7% do 2,8% wartości sprzedaży
- proponowane zwiększenie
dywidendy do 2,30 CHF za akcję
- perspektywy na rok 2017:
firma będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2% do 4% poprzez
poprawę zysku, zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego
kursu walutowego, a także efektywność kapitałową.
Przewidujemy,
że w 2017 roku osiągniemy wzrost organiczny na poziomie od 2% do 4%.
Spodziewamy się również poprawy zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego
kursu walutowego, a także wzrostu efektywności kapitałowej. Jednocześnie
kontynuujemy inwestycje, których celem jest dalszy wzrost organiczny na
średnim poziomie jednocyfrowym i efektywność
ekonomiczna oraz znaczna redukcja kosztów strukturalnych do
2020 roku – powiedział Mark Schneider,
Prezes Nestlé S.A.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Daria Grzesiek Junior Account Executive Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 ext. 30
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze
żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od
ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W
2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|