Pasja Polaków do gotowaniaJedzenie to już nie tylko dostarczenie do organizmu niezbędnych składników odżywczych – jedzenie, a właściwie jego przyrządzanie urosło do rangi pewnego hobby i pasji. Chcemy cieszyć się tym, co jemy, celebrować nasze posiłki. Stale powstają nowe programy kulinarne: znani kucharze przemierzają tajemnicze zakątki świata i gotują lokalne potrawy, dzieci zawstydzają swoich rodziców popisami kulinarnymi, a dorośli walczą o tytuł najlepszego kucharza amatora. Ogromną popularność zdobyły również kanały na YouTube o gotowaniu i blogi kulinarne. Skąd ten fenomen na gotowanie w domu?Głównym czynnikiem wpływającym na
obecnie panujące trendy w żywieniu są zmiany w sposobie myślenia społeczeństwa.
32% Polaków jest gotowa zmienić swój styl życia w celu poprawy swojego zdrowia,
jednocześnie dbając o to, aby jedzenie było dla nich przyjemnością, radością
zarówno dla podniebienia jak i dla oka[1].
Polacy chcą nauczyć się gotować ciekawe potrawy, którymi będą mogli pochwalić
się przed swoimi bliskimi czy na kanałach social media. Skalę zjawiska pokazuje
choćby ogromna liczba postów i zdjęć różnego rodzaju potraw na Instagramie – popularny
hasztag #foodporn, określający niezwykłe doznania smakowe, został użyty już w
opisie ponad 100 mln zdjęć z całego świata. Z kolei w Polsce 33% osób w wieku
18-34 lata publikuje przynajmniej kilka razy w miesiącu zdjęcia jedzenia i
napojów[2].
Polacy kochają gotować i eksperymentować,
więc nieustannie poszukują nowych treści i inspiracji. Z tego powodu gigantyczną
popularnością cieszą się blogi kulinarne oraz kanały YouTube, na których
kucharze - amatorzy pokazują, jak przyrządzić pomysłowe dania, desery czy inne posiłki.
– Gotowanie to już nie
przymus – to bardzo popularne hobby, które opanowało w zasadzie cały świat.
Jedzenie przestało być jedynie potrzeba fizjologiczną, jest także przyjemnością
– cieszy nas jego smak, zapach, wygląd i samo przygotowywanie posiłków. To
także pewnego rodzaju kreatywna odskocznia i chwila spokoju w codziennej
gonitwie. – mówi Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.
Moda na gotowanie jest też
świetną okazją do promowania zdrowego trybu życia wśród najmłodszych. Już od kilku
lat trend na przyrządzanie zdrowych posiłków wśród uczniów polskich gimnazjów
promuje marka WINIARY poprzez program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo”, w
ramach którego organizowane są m.in. warsztaty kulinarne. Misją tej inicjatywy jest
przekazanie gimnazjalistom wiedzy z zakresu prawidłowego i zdrowego odżywiania
oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków oraz podejmowania
pierwszych samodzielnych prób gotowania.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Marta Gryglewicz Account Manager Email: m.gryglewicz@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 wew. 83 Mobile: +48 504 640 360
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w
obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500
produktów
i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
[1]
CIMI POLAND, Most important consumer
trends. Overview for 2016 MBS.
pełna lista aktualności
|