Nestlé wspiera Unię Europejską w stworzeniu polityki na rzecz lepszej żywnościPonad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów ds. żywienia spotkało się na obchodach 150-lecia Nestlé, które miały miejsce 21 czerwca w Brukseli. Podczas uroczystości dyskutowano o zrównoważonym rozwoju, przyszłości żywienia i zobowiązaniach Nestlé wobec społeczeństwa. Spotkanie było również okazją do przedstawienia stanowiska międzynarodowego koncernu wobec problemów żywieniowych, z którymi boryka się cała Europa.Podczas uroczystych obchodów 150-lecia swego istnienia Nestlé wyraziło wsparcie
dla działania holenderskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, która ma na
celu opracowanie ogólnoeuropejskiej polityki żywieniowej. Przyczyni się ona do
zwiększenia poziomu inwestycji przemysłu spożywczego
w tworzenie zdrowszych produktów. – Obecnie
mamy 28 różnych rozwiązań na poziomie krajowym dla tego samego problemu.
Zastąpienie ich silnymi, długotrwałymi ramami politycznymi UE stworzy równe
warunki konkurencji i zachęci do innowacyjnego podejścia do żywienia –
powiedział Luis Cantarell, Wiceprezes Nestlé odpowiadający za
operacje firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (region
EMENA).
Luis Cantarell podkreślił również w swoim przemówieniu, że przemysł musi
działać już teraz, a nie czekać na zmiany w przepisach. – Prawie 30% populacji Unii Europejskiej jest otyła, co świadczy o tym,
że mamy problem i trzeba zrobić więcej niż dotychczas, aby zwalczyć to zjawisko – powiedział Wiceprezes
Nestlé.
W ciągu ostatnich dwóch lat Nestlé zredukowało w swoich produktach zawartość
cukru o 8600 ton, sodu o 260 ton i tłuszczów nasyconych – o 440 ton. Spółka planuje
w najbliższym czasie ogłosić także swoje nowe zobowiązania w zakresie żywienia i
zdrowia.
Podczas konferencji FOOD4TALK mówcy wezwali przemysł spożywczy do
wprowadzenia innowacji i produkcji wyrobów spożywczych, które będą przystawać do wymagań życia w XXI
wieku, w tym nowych wzorców żywieniowych i zmian demograficznych.
Przykładem firmy, która wychodzi naprzeciw wymaganiom współczesnego
społeczeństwa, jest Nestlé, która oprócz odświeżenia istniejącego portfolio
żywności i napojów, rozwija również zindywidualizowane produkty odżywcze.
Firma przeprowadza obecnie badania sprawdzające, jak uwarunkowania
genetyczne oraz inne czynniki indywidualne wpływają na to, jaki sposób odżywiania
działa najlepiej dla danej osoby. – Kolejna
generacja produktów żywnościowych oparta jest na nauce i indywidualnych
potrzebach. Może to odegrać kluczową rolę w zapobieganiu chorobom. –
powiedział Luis Cantarell.
Przydatne linki:
Twitter:
-
@NestleEU
-
#Nestalks
Tworzenie Wspólnej
Wartości
http://www.nestle.pl/pl/csv
Nestlé w Europie, najważniejsze
wydarzenia w 2015 roku
http://www.nestle.com/asset-library/Documents/Library/Documents/About_Us/nestle-in-europe.pdf
Flickr
https://www.flickr.com/photos/139597907@N03/
Youtube: wideo z konferencji będzie
dostępne 22.06.2015 r.
https://www.youtube.com/channel/UCbPp3wZl7NPJjsT_V9akyuQ
W celu uzyskania
dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Marta Gryglewicz Account Manager Email: m.gryglewicz@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 wew. 83 Mobile: +48 504 640 360
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą
firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad
1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|