Arabia Saudyjska szansą dla polskich firm m.in. spożywczychArabia Saudyjska realizuje obecnie ogromny program rozbudowy infrastruktury i rozwoju energetycznego, w którym mogą uczestniczyć polskie firmy.Przykładowo ma tam powstać 11
stadionów, każdy mieszczący 45 tys. osób i to jest gigantyczna szansa dla
polskich firm budowlanych, instalacyjnych i wyposażeniowych - mówił w Polskim
Radiu 24 Marek Gawlik, przewodniczący Polsko-Saudyjskiej Rady Biznesu. Jak
jednak zaznacza, w Polsce nie ma polskich dużych firm budowlanych, dlatego też
polskie firmy powinny łączyć siły w przetargach w Arabii Saudyjskiej.
- Czyli nasze firmy mają tylko
wtedy szansę zarobić na tych kontraktach, jeśli połączą siły, znajdą dobrych
kooperantów i wystartują do przetargów chociażby z partnerami z Ukrainy -
stwierdził ekspert.
Przypomniał, że pod koniec
ubiegłego roku powstał polski klaster budownictwa, z czym wiąże duże nadzieje,
ale nie rozwinie się, jeśli nie uzyska odpowiedniego wsparcia finansowego.
- Kiedy uda nam się połączyć polskie
firmy, aby razem wystąpiły do przetargów np. na biurowce, szpitale czy obiekty
przemysłowe, to mamy na nie szansę - ocenił.
Arabia to także niezwykle
atrakcyjny rynek dla producentów żywności, gdyż kraj ten importuje aż 98 proc.
produktów spożywczych. Trafia tam już chociażby polskie mleko w proszku, ale na
razie przez pośredników.
Arabia Saudyjska to rynek z
ogromnym potencjałem, ale też bardzo wymagający.
Obecnie najsilniej
reprezentowane w Arabii Saudyjskie są polskie firmy z branży spożywczej,
meblarskiej, a także szeroko rozumianego budownictwa, w tym kolejowego i
elementów wykończeniowych.
Źródło: polskieradio.pl
22/02/2016
pełna lista aktualności
|