Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadnionyBrak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej - powiedziała serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska oraz wiceprezes PFPŻ ZP.Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś,
słodzik są doskonałą alternatywą, zarówno dla ludzi, którzy chcą ograniczać
spożywane kalorie, jak i tych którzy z powodów zdrowotnych muszą ich unikać.
Coca-Cola ma w swoim portfolio
produkty słodzone stewią – także na polskim rynku - i – jak zapewnia dyrektor
spółki - nadal będzie je rozwijać.
- Jednocześnie pamiętajmy, że
produkty żywnościowe to również doznania smakowe i w związku z tym producenci
muszą tak pracować nad recepturami swoich produktów, aby były one akceptowane
przez konsumentów. Zdarza się, że najlepsze produkty to kombinacja słodzików
lub słodzików i cukru. Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z
niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które
prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA
(Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie
wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach
spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej.
Szerzenie fałszywych informacji odbija się niekorzystnie na samych
konsumentach, którzy kierując się taką wiedzą nie sięgają po produkty, które
byłyby doskonałymi częściami zbilansowanej diety, np. przy walce z nadwagą i
otyłością – komentuje Iwona Jacaszek Pruś.
Jak podkreśla, Coca-Cola jest
firmą napojową, która posiada w swoim portfolio napoje o rożnej zawartości
kalorii: o obniżonej zawartości lub bez kalorii. - Mamy takie produkty zarówno
w kategorii napojów gazowanych (Coca-Cola Zero, Sprite ze stewią), herbatach
gotowych do picia, napojach energetyzujących czy w tzw. wodzie smakowej (Kropla
o zawartości poniżej 20 kcal). Ten kierunek nadal będziemy rozwijać, a nasza
przewaga w tym zakresie pochodzi z faktu, że The Coca-Cola Company na świecie
ma bardzo bogate i różnorodne portfolio, z którego my możemy czerpać –
podsumowuje Iwona Jacaszek-Pruś.
Źródło: Portalspożywczy.pl
pełna lista aktualności
|