Najważniejsze trendy konsumenckie w 2016 r.Nielojalność, poszukiwanie nowości, ekopodejście, życie online. Puls Biznesu przedstawia prognozy analityków firmy badawczej Euromonitor International.Konsumenci w 2016 r. nie będą
przywiązywać się do marek i sklepów. Będą natomiast poszukiwać nowinek i
produktów, które niosą wartość, także w sensie odpowiedzialności społecznej. Na
popularności mogą zyskiwać promocje typu zniżki na nowe produkty za
przyniesienie starych czy akcje społeczne opierające się na ekonomii dzielenia
się. Wzrasta także chęć minimalizowania wpływu działań producentów i kupowanych
produktów na środowisko.
Ponadto, tempo życia powoduje,
że konsumenci poszukują produktów, które pozwolą im „zaoszczędzić” czas. Swoją
wielką szansę nieustająco mają więc producenci gotowych posiłków, ale też m.in.
branża turystyczna z ofertą krótkich, jednodniowych wakacji, czy producenci RTV
i AGD - z samojeżdżącymi odkurzaczami oraz wieloczynnościowymi robotami
kuchennymi – podaje Puls Biznesu.
W przypadku branży spożywczej
można spodziewać się wzrostu zainteresowania produktami utożsamianymi tylko z
„naturalnymi” składnikami bądź o ograniczonej ilości cukru i tłuszczu.
Jednocześnie rosnąca liczba klientów akceptuje żywność, która nie wygląda
idealnie, a podejście do żywienia zamienia się w ideologię. Na jeszcze większy
popyt mogą liczyć lokalne bazary i rolnicy bezpośrednio sprzedający swoje
produkty, a najwięksi przetwórcy zastępują składniki swoich produktów ich
bardziej pożądanymi przez konsumentów odpowiednikami.
Analitycy Euromonitor
International prognozują również, że w związku ze starzeniem się społeczeństwa,
będzie rosnąć ilość promocji skierowanej właśnie do seniorów. Także wzrastająca
ilość singli powoduje dalszy rozwój rynku produktów odpowiednich dla małych
gospodarstw domowych. Zauważany jest też trend ciągłej obecności w Internecie.
Więcej w: Puls Biznesu
18/01/2016
pełna lista aktualności
|