Polska borówka amerykańska rusza na podbój świataBerry Good rusza na podbój świata. Zrzeszeni pod tym szyldem producenci polskiej borówki amerykańskiej mają około 20 proc. krajowej produkcji i wierzą w rosnący apetyt Azji – informuje „Puls Biznesu”.Borówka amerykańska odstaje od
większości owocowych kategorii w Polsce, a jej plantatorzy — w przeciwieństwie
np. do producentów jabłek — nie narzekają na popyt, zaś ceny dają im w
ostatnich latach zarobić.
Polskie Jagody, Elliot i Berry
Group stworzyły Polish Berry Cooperative i szyld Berry Good. Dominika Kozarzewska,
prezes Polskich Jagód podkreśla, że producenci mają 24 plantacje, 400 hektarów
upraw, 3 tys. ton borówek oraz eksport do około 20 krajów, również tak
odległych, jak Malezja, Singapur czy Japonia.
Dorota Zęgota, prezes
Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki Elliot zaznacza zaś, że razem
producenci są znacznie silniejsi, a Polska jest największym producentem borówek
w Europie, więc jako największa grupa w Polsce będziemy też czołowym dostawcą z
rynku europejskiego.
Cała krajowa produkcja —
według szacunków Berry Group — to 16 tys. ton o wartości ok. 260 mln zł (w
cenach producenta), z czego 80-85 proc. wyjeżdża z kraju.
Więcej w Pulsie Biznesu /
Portalspożywczy.pl 12.01.2015
pełna lista aktualności
|