Polska drobiową potęgą. Co stoi za sukcesem branży?Drobiarstwo w Polsce to potężna, dynamicznie rozwijająca się branża. W ciągu ostatnich 10 lat produkcja drobiu wzrosła niemal trzykrotnie, do 2,5 mln ton rocznie.O tym, co stoi za sukcesem
branży, mówi Łukasz Dominiak, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.
- Polski sektor drobiarski
charakteryzuje się świetną organizacją, a nawet poprzez pewną elastyczność i
możliwość dopasowywania się np. do rynków eksportowych wyprzedza trendy
światowe. To pierwszy element naszej przewagi. Drugi to skok, który zakłady
zrealizowały przed wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wymóg dostosowania
się do zasad produkcji na rynku unijnym spowodował, że zakłady nie miały
wyjścia, musiały dokonać inwestycji w tym obszarze i widać, że to teraz
procentuje – wyjaśnia gość radiowej Jedynki. – Z drugiej strony jesteśmy w
stanie konkurować cenowo z głównymi producentami unijnymi i światowymi.
Produkujemy drób o bardzo wysokiej jakości i bezpieczeństwie – dodaje.
Branża ma też swoje problemy
Są też i problemy, np. nie
zawsze uczciwa konkurencja czy szkodliwe stereotypy.
- Na pewno, jeśli chodzi o złą
stronę, to jest kwestia wizerunku produktu jako takiego. Wyraźnie widać, że
pokutuje pewien stereotyp, drób kojarzony jest z antybiotykami, hormonami, co
jest mitem. Niestety niektóre podmioty, a szczególnie jeden próbuje przy tej
okazji ugrać coś dla siebie, podkreślając że jest jedynym producentem, który
jest w stanie oferować mięso, które jest chociażby bez antybiotyków. Tu
chciałem podkreślić, że cały drób produkowany w Polsce, wprowadzany na rynek
zgodnie z prawem, jest wolny od antybiotyków. W przeciwnym razie bylibyśmy
chociażby wykluczani z rynków eksportowych – zaznacza Łukasz Dominiak.
Eksportujemy ponad 750 tysięcy
ton drobiu rocznie. 80 procent trafia na rynki unijne, przede wszystkim do
Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji.
Więcej informacji: http://www.polskieradio.pl/42/3166/Artykul/1555844,Polska-drobiowa-potega-Co-stoi-za-sukcesem-branzy
pełna lista aktualności
|