Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Prezes UPEMI: Producenci mięsa budują nowe strategie eksportowe
Według prognoz KE produkcja mięsa wieprzowego notuje od kilku lat stały, sukcesywny wzrost, a do największych konsumentów tego rodzaju mięsa zaliczamy Chiny, UE, USA, Rosję, Brazylię i Japonię. Przy czym Chiny, Rosja i Japonia nie pokrywają w pełni zapotrzebowania z własnej produkcji, są więc znaczącymi importerami tego mięsa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes UPEMI.

Unia Europejska jest drugim co do wielkości producentem wieprzowiny na świece pokrywającym ok. 21 proc. zapotrzebowania na to mięso. - W światowym handlu mięsem wieprzowym od lat obserwuje się silną konkurencję na arenie ogólnoświatowej i europejskiej. W ostatnich latach coraz większy wpływ na sytuację handlową ma sytuacja polityczna oraz występowanie chorób takich jak, afrykański pomór świń. W tej sytuacji wstrzymanie eksportu na kluczowe rynki, czyli do Rosji i krajów azjatyckich stało się wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców, którzy w obliczu zaistniałej sytuacji zmuszeni są budować nowe strategie eksportowe – komentuje Wiesław Różański.



Jak wskazują dane Agencji Rynku Rolnego, w roku 2014 eksport polskiego mięsa wieprzowego obniżył się do 380 tys. ton (czyli o 15 proc.), a jego wartość spadła do 699 mln euro. - Duża część eksportu lokowana jest na rynku wewnątrzunijnym, na którym eksport polskiej wieprzowiny wzrósł o 24 proc. Jednak ze względu na nasycenie rynku europejskiego, coraz atrakcyjniej dla zakładów mięsnych rysują się dalekie kraje takie jak Filipiny, RPA czy Tajwan – wskazuje prezes UPEMI.



Zwraca również uwagę, że dodatkowo w zeszłym roku zostały wynegocjowane nowe świadectwa zdrowia na eksport mięsa wieprzowego i produktów zawierających wieprzowinę lub wprowadzone zmiany we wcześniej uzgodnionych świadectwach z władzami weterynaryjnymi innych państw trzecich, takich jak: Uzbekistan, Azerbejdżan, Kirgistan, Bośnia i Hercegowina, Mongolia, Nowa Zelandia, Albania, Serbia, co daje zakładom szansę do zaistnienia na tych rynkach.


Źródło: Portalspożywczy.pl 13.11.2015



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij