Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polacy zmieniają nawyki żywieniowe
Raport „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” został przygotowany przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

To już piąta edycja specjalistycznego raportu dotyczącego sektora rolno-spożywczego. - W tym wydaniu przedstawiamy najważniejsze kierunki zmian preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności. Mamy nadzieję, że będzie on pomocny w tworzeniu strategii biznesowych firm z tego sektora – powiedział Bartosz Urbaniak, członek Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, odpowiedzialny za obszar Bankowości MŚP i Agro.

 

Z wyników raportu wynika, że na przestrzeni ostatnich lat nawyki żywieniowe polskich konsumentów uległy znaczącej zmianie. Statystyczny Polak kupuje zdecydowanie mniej ziemniaków, pieczywa a nawet mąki. Do tego kupujemy mniej cukru, zmalało również spożycie olejów i tłuszczów, warzyw oraz jaj. Spadła również konsumpcja mleka na korzyść przetworzonych produktów mleczarskich np. jogurtów i napojów mlecznych. 


Z raportu wynika, iż kupujemy znacznie więcej wody w butelkach, której spożycie wzrosło aż trzykrotnie. Polacy jedzą również więcej czekolady, wędlin wysokogatunkowych, soków i makaronów.


Konsumpcja świeżych warzyw od lat utrzymuje się na stabilnym poziomie. Natomiast konsumpcja mięsa niewiele wzrosła, a najbardziej skorzystał na tym drób.


Według raportu spożycie energii przez Polaków systematycznie spada.

 

Wraz z bogaceniem się społeczeństwa coraz częściej korzystamy z restauracji, barów oraz kawiarni. Tylko od 2000 roku liczba restauracji w naszym kraju wzrosła o 93,4 proc. Czynnikami wpływającymi na wzrost wydatków na żywienie poza domem są zmiany demograficzne i społeczne w tym wzrost liczby jednoosobowych gospodarstw domowych, większa aktywizacja zawodowa kobiet, spadek poziomu dzietności, a także urbanizacja. Oprócz bogacenia się społeczeństwa istotne ma także wydłużanie się czasu pracy oraz wzrost czasu dojazdu do niej.


Ciągle jednak to cena nadal odgrywa kluczowe znaczenie przy wyborze produktów spożywczych.


Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas, Portalspożywczy.pl



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij