2015 rekordowym rokiem dla branży napojów bezalkoholowychUpały, które zdominowały sezon letni, wywindowały sprzedaż napojów, soków i wód. Wśród dystrybutorów największymi wygranymi letniej hossy są dyskonty - czytamy w "Rzeczpospolitej".Jak
potwierdza na łamach "Rz", Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds.
korporacyjnych firmy Coca-Cola HBC Polska i wiceprezes zarządu PFPŻ ZP, rok 2015 jest rekordowy dla branży
napojów bezalkoholowych. Ostatnio podobne zwyżki sprzedaży zanotowano w 2008
roku.
Coca-Cola HBC Polska wraz z firmą badawczą Nielsen podaje, że od stycznia do
września tego roku – nie licząc lokali gastronomicznych – Polacy wydali na
napoje orzeźwiające ponad 10 mld zł, czyli 6,6 proc. więcej niż w tym samym
czasie rok wcześniej.
Skok sprzedaży branża zawdzięcza ciepłemu latu, a przede wszystkim upałom w
sierpniu. W I połowie tego roku wartość rynku detalicznego napojów zwiększyła
się rok do roku o 3,1 proc.
Wśród dystrybutorów największymi wygranymi letniej hossy są dyskonty. Iwona
Jacaszek-Pruś zaznacza, że gdyby nie one, w pierwszych dziewięciu miesiącach
2015 r. sprzedaż napojów licząc w litrach – zwiększyłaby się nie o 9,5 proc.,
ale o 2,6 proc.
Polska Federacja Producentów Żywności/Rzeczpospolita/ksem/
pełna lista aktualności
|