Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Azjatycka klasa średnia nakręca koniunkturę
Polskie firmy m.in. z branży rolno-spożywczej mają największe szansę na pozyskanie odbiorców z Dalekiego Wschodu - podaje "Puls Biznesu".

Choć 88 proc. obrotów polskich eksporterów pochodzi z wymiany z krajami UE, rynki azjatyckie otwierają przed nami spore możliwości. 


- W najbliższych latach skala polskiego eksportu na Daleki Wschód będzie się zwiększać, a przyspieszy w trzeciej dekadzie XXI wieku, szczególnie do takich krajów jak Turcja, Chiny, Wietnam oraz Indie - uważa Marek Sokolnicki, członek rady nadzorczej w Everest Investments. 

 

Azjatyckie gospodarki rosną z roku na rok zwykle w szybszym tempie niż w innych częściach globu, co jest głównym impulsem do wzrostu eksportu na Daleki Wschód. - Chiny, Indie, Wietnam czy Filipiny mają prężne gospodarki. Wprawdzie poza Chinami pozostałe trzy państwa są jeszcze znacznie opóźnione, ale ruszają w nich różnego rodzaju programy inwestycyjne, co jest szansą dla wielu gałęzi polskiego przemysłu. Z drugiej strony, warto przyjrzeć się też demografii i bogaceniu się społeczeństwa, a to powinno zwiększać popyt na żywność, w tym mięso - tłumaczy Łukasz Rozbicki, analityk MM Prime TFI.

 

Eksperci uważają, że w pierwszym rzędzie zostaną otwarte rynki zbytu dla przemysłowych maszyn i produktów rolno-spożywczych (od mrożonek, przez nabiał po mięso, owoce i warzywa).

 

Więcej w: Puls Biznesu Azja 27.10.2015



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij