Światowy Dzień Żywności 2015 - Marka Knorr włącza się w inicjatywę ONZ16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności proklamowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Ten szczególny dzień jest znakomitą okazją do zwrócenia uwagi na globalny problem głodu i niedożywienia, z którym walkę podejmuje także Unilever na czele z marką Knorr.W swoich założeniach Światowy Dzień Żywności ma
służyć zwiększaniu świadomości opinii publicznej dotyczącej globalnych problemów
dystrybucji żywności oraz wzmocnieniu solidarnej walki z głodem, niedożywieniem
i ubóstwem. Unilever aktywnie włącza się
w te działania, prowadząc je całorocznie, nie tylko w związku z obchodzonych 16
października Światowym Dniem Żywności.
Żywność dla potrzebujących
Marki spożywcze z portfolio Unilever włączają się w
te działania, przekazując produkty organizacjom zajmującym się ich dystrybucją
wśród potrzebujących.
Przykładowo w 2014 roku nastąpiło przekazanie aż 18
ton produktów marki Amino do Federacji Polskich Banków Żywności, której misją
jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie obszarów
niedożywienia w Polsce. Przedmiotem darowizny były zupy i sosy suche marki
Amino - ponad 22 tysiące kartonów produktów o imponującej łącznej wadze 18 ton.
Produkty marki Amino trafiły do 3 Banków Żywności: w Tarnobrzegu, Nowych
Bielicach i we Wrocławiu.
Natomiast w 2015 roku marka Knorr przekazała aż 10
ton żywności do Banku Żywności SOS w Warszawie. One również trafiły do osób
potrzebujących, zmagających się z problemem ubóstwa i niedożywienia.
Życie w sposób zrównoważony
W 2010 roku
Unilever ogłosiła swój globalny Plan Życie w sposób zrównoważony, który
jest zbiorem ambitnych celów związanych z wdrażaniem zrównoważonego modelu
biznesowego. W jego ramach Unilever
zobowiązała się do:
·
poprawy zdrowia i samopoczucia ponad 1 miliarda osób,
·
zmniejszenia wpływu na środowisko o połowę,
·
polepszania warunków bytowych milionów ludzi.
Działania Unilever pokrywają się z globalnymi celami
rozwojowymi Organizacji Narodów Zjednoczonych. Od kilku lat wciąż zwiększa się
procentowy udział surowców rolnych pozyskiwanych przez firmę z upraw
zrównoważonych, które kierują się zasadami mającymi na celu m.in. ochronę
środowiska, właściwe zarządzanie zasobami wodnymi czy energią, zapewnienie
dobrobytu zwierząt. Obecnie ponad 90% z 13 kluczowych dla produktów marki Knorr
warzyw i ziół jest już pozyskiwanych z upraw zarządzanych w sposób
zrównoważony, zaś do 2020 roku 100% surowców rolnych będzie pozyskiwanych w ten
sposób.
Każdy, kto również chciałby przyłączyć się do walki z
głodem na świecie, może to zrobić, korzystając ze strony:
www.wfp.org/shareameal.
Kontakt
prasowy:
Joanna Szałasz
specjalista public relations
e-mail: joanna.szalasz@knorr.pl
tel.:
+48 536 410 824
Katarzyna Tomczak specjalista public relations e-mail: katarzyna.tomczak@knorr.pl tel.: +48 606 151 818
pełna lista aktualności
|