Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Światowy Dzień Żywności 2015 - Marka Knorr włącza się w inicjatywę ONZ
16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności proklamowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Ten szczególny dzień jest znakomitą okazją do zwrócenia uwagi na globalny problem głodu i niedożywienia, z którym walkę podejmuje także Unilever na czele z marką Knorr.

W swoich założeniach Światowy Dzień Żywności ma służyć zwiększaniu świadomości opinii publicznej dotyczącej globalnych problemów dystrybucji żywności oraz wzmocnieniu solidarnej walki z głodem, niedożywieniem i ubóstwem. Unilever aktywnie włącza się w te działania, prowadząc je całorocznie, nie tylko w związku z obchodzonych 16 października Światowym Dniem Żywności.

 

Żywność dla potrzebujących

Marki spożywcze z portfolio Unilever włączają się w te działania, przekazując produkty organizacjom zajmującym się ich dystrybucją wśród potrzebujących.

Przykładowo w 2014 roku nastąpiło przekazanie aż 18 ton produktów marki Amino do Federacji Polskich Banków Żywności, której misją jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie obszarów niedożywienia w Polsce. Przedmiotem darowizny były zupy i sosy suche marki Amino - ponad 22 tysiące kartonów produktów o imponującej łącznej wadze 18 ton. Produkty marki Amino trafiły do 3 Banków Żywności: w Tarnobrzegu, Nowych Bielicach i we Wrocławiu.

Natomiast w 2015 roku marka Knorr przekazała aż 10 ton żywności do Banku Żywności SOS w Warszawie. One również trafiły do osób potrzebujących, zmagających się z problemem ubóstwa i niedożywienia.

 

Życie w sposób zrównoważony

W 2010 roku  Unilever ogłosiła swój globalny Plan Życie w sposób zrównoważony, który jest zbiorem ambitnych celów związanych z wdrażaniem zrównoważonego modelu biznesowego. W jego ramach Unilever  zobowiązała się do:

·         poprawy zdrowia i samopoczucia ponad 1 miliarda osób,

·         zmniejszenia wpływu na środowisko o połowę,

·         polepszania warunków bytowych milionów ludzi.


Działania Unilever pokrywają się z globalnymi celami rozwojowymi Organizacji Narodów Zjednoczonych. Od kilku lat wciąż zwiększa się procentowy udział surowców rolnych pozyskiwanych przez firmę z upraw zrównoważonych, które kierują się zasadami mającymi na celu m.in. ochronę środowiska, właściwe zarządzanie zasobami wodnymi czy energią, zapewnienie dobrobytu zwierząt. Obecnie ponad 90% z 13 kluczowych dla produktów marki Knorr warzyw i ziół jest już pozyskiwanych z upraw zarządzanych w sposób zrównoważony, zaś do 2020 roku 100% surowców rolnych będzie pozyskiwanych w ten sposób.

 

Każdy, kto również chciałby przyłączyć się do walki z głodem na świecie, może to zrobić, korzystając ze strony: www.wfp.org/shareameal.

 

 

Kontakt prasowy:

Joanna Szałasz                                                                     

specjalista public relations                                               

e-mail: joanna.szalasz@knorr.pl                                     

tel.: +48 536 410 824                                                    


Katarzyna Tomczak

specjalista public relations 

e-mail: katarzyna.tomczak@knorr.pl

tel.:  +48 606 151 818


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij