Śledzimy światowe trendyObserwujemy globalny rynek spożywczy i odpowiadamy na zapotrzebowanie jego uczestników– przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.1.
Druga
edycja targów zakończyła się sukcesem. Co mają Państwo w planach, aby to
powodzenie przebić w kolejnej odsłonie?
Bardzo nas cieszy ten sukces – liczba 200 wystawców, ponad 3 tysiące
zwiedzających, wielu znamienitych gości zagranicznych i krajowych. Mamy
nadzieję na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w III edycji.
Już dziś konsekwentnie pracujemy nad zachowaniem biznesowego charakteru
wystawy. W III edycji będzie jeszcze więcej rozmów B2B, spotkań z
przedstawicielami sieci handlowych, misji gospodarczych. Zadbamy także o wysoki
poziom merytoryczny programu, w którym nie zabraknie tematyki eksportowej czy
związanej z nowoczesnym handlem. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie
produkcją ekologiczną jeden z targowych dni będzie poświęcony właśnie temu
sektorowi.
W planach jest także rozwój podwystaw Wine&Spirits, Ingredients
Warsaw i FoodTech Warsaw. Najważniejszą nowością III edycji będzie strefa
EcoFood dla producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej. Firmy chcące
wziąć udział w tej podwystawie będą miały możliwość wykupienia wspólnego
stoiska, co jest korzystne cenowo i wizerunkowo.
2. W kalendarzu
imprez sektora spożywczego jest duża konkurencja. Czym WorldFood Warsaw
wyróżnia się na tym tle?
Targi WorldFood organizowane są w różnych krajach świata od ponad 20 lat.
Nasze zagraniczne biura mają szeroką bazę kontaktów i relacji wypracowanych
przez te dwie dekady i wspierają nas przy organizacji polskich targów
biznesowych o międzynarodowym zasięgu. W ciągu kilku dni w Warszawskim Centrum
EXPO XXI spotykają się przedstawiciele krajowego i zagranicznego sektora spożywczego,
aby nawiązywać relacje biznesowe, poszerzać kontakty handlowe, zdobywać
niezbędną wiedzę.
Ogromnym wyróżnikiem jest lokalizacja. Targi odbywają się w stolicy
Polski – kraju, który jest czołowym europejskim producentem i eksporterem
wyrobów spożywczych. Takie skojarzenie jest korzystne zarówno dla nas, jak i
dla Warszawy, którą śmiało można określić stolicą żywności
3.
Czym
organizatorzy chcą przyciągnąć wystawców – zarówno dotychczasowych, jak i nowe
firmy?
Statystyki potargowe pokazują, że wystawcy doceniają profesjonalną
organizację i charakter targów. Dla przykładu: 89% wystawców poleciłoby targi swoim
kontrahentom, 81%
uważa, że ilość i profil zwiedzających spełnił oczekiwania, a 94% firm jest zdania,
że udział w targach przyczyni się do zwiększenia wyników sprzedażowych.
W tych potargowych raportach są także uwagi i punkty, nad którymi musimy
popracować. Zawsze szczegółowo wsłuchujemy się w opinie i sugestie naszych
wystawców, traktujemy je jako mobilizację i wskazówki, którymi chcemy się
kierować, żeby odpowiadać na realne potrzeby firm prezentujących się na
targach. Na pewno będziemy kontynuować i rozszerzać strefę spotkań z sieciami
handlowymi. Wystawcy podkreślili również chęć współpracy z sektorem HoReCa,
dlatego podczas III edycji przedstawiciele hoteli, restauracji i cateringu będą
liczniej reprezentowani na targach.
4. Jakie trendy w sektorze spożywczym są
obecnie najbardziej widoczne i czy organizatorzy targów reagują na potrzeby
rynkowe?
Stale
obserwujemy krajowe i światowe trendy w sektorze spożywczym, a podczas targów
tworzymy platformę do wymiany opinii i informacji istotnych dla branży.
Jesteśmy otwarci na sugestie wystawców i odwiedzających. Mając informacje z
dwóch stron staramy się połączyć te wymagania. Przykładem jest stworzenie
strefy EcoFood, która jest reakcją na potrzeby zwiedzających, spośród których
ponad 40% poszukiwało podczas poprzednich edycji produktów ekologicznych. Tak
naprawdę program targów jest odzwierciedleniem trendów rynkowych.
Targi WorldFood
Warsaw to młoda inicjatywa, ale naszą przewagą jest szybkie reagowanie na
trendy rynkowe i otaczanie się najlepszymi ekspertami. Bardzo cenimy sobie
współpracę z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych. Uważam, że
integrując się możemy uczynić z Warszawy światową stolicę biznesu spożywczego i
jeden z ważniejszych ośrodków wystawienniczych.
Agnieszka Szpaderska, Manager Targów WorldFood Warsaw
Więcej informacji na temat oferty wystawienniczej:
Agnieszka Szpaderska
Manager Targów WorldFood Warsaw
Tel. 22 395 66 93
E-mail: agnieszka@worldfood.pl
Kontakt dla mediów:
pr@worldfood.pl
516 685 229