Chiński rynek spożywczy wzrośnie o 30 proc.Do roku 2020 chiński rynek spożywczy wzrośnie o 1/3, pozostając tym największym rynkiem świata. Stopniowo jednak będzie rosło znaczenie innych państw m.in. Indii i Nigerii.W dającej się przewidzieć przyszłości Chiny będą utrzymywały
pozycję największego rynku spożywczego na świecie – do roku 2020 przewiduje się
wzrost jego wartości nawet o 33 proc.
Mimo, iż jego dynamika wzrostu będzie powoli słabła, nadal
będzie imponująca i to przede wszystkim w miastach średniej wielkości, co
otwiera duże perspektywy przed zachodnimi firmami.
W ciągu najbliższych pięciu lat rynek internetowych sklepów spożywczych może
wrosnąć nawet trzykrotnie. Będzie się to wiązało z większym wykorzystaniem
nowoczesnych technologii komunikacyjnych, smartfonów oraz innych urządzeń
mobilnych.
Gwałtowny wzrost, nawet o 79 proc., może być zanotowany w
Indiach. Lwią część rynku nadal będą zajmować sklepy tradycyjne, jednak ze
względu na zwiększającą się liczbę osób w wieku produkcyjnym swój udział
znacznie zwiększy handel nowoczesny. Duże nadzieje wiązane są z rozwojem
internetu oraz wykorzystaniem potencjału kilkuset milionów użytkowników
smartfonów.
W perspektywie najbliższych lat Indie będą najszybciej
rozwijającym się spośród największych rynków spożywczych na świecie.
Dynamicznie będą się rozwijały rynki krajów MINT – Meksyku,
Indonezji, Nigerii oraz Turcji. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów najszybciej
ma rosnąć rynek Nigerii – w perspektywie 5 lat nawet o 85 proc.
Ograniczone perspektywy wzrostu dotyczą Europy. W
perspektywie najbliższych lat impuls rozwoju światowego rynku spożywczego
będzie pochodził przede wszystkim z krajów Azji, Afryki oraz Bliskiego wschodu.
Znaczny przyrost populacji, postępującą urbanizacją oraz bogacenie się
społeczeństw pozwolą wymienionym regionom na podniesienie ich pozycji w
światowej gospodarki.
Jednocześnie dynamicznie rozwijające się kraje m.in. Afryki
będą rynkami bardzo perspektywicznymi dla firm zachodnich.
Zdaniem ekspertów rozpoczyna się czas prawdziwego boomu
eksportowego, z którego jednak będą potrafili skorzystać tylko wybrani.
Źródło: Portalspożywczy.pl / RetailAnalysis
3.09.2015
pełna lista aktualności
|