Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Przejęcia na rynku mięsa nadal możliwe
PKM Duda kupił za 28 mln zł Agro Provimi. Transakcji w rozdrobnionej branży będzie z pewnością więcej. Zakupów nie wykluczają ZM Henryk Kania.

Dzięki przejęciu Agro Provimi od firmy Cargill Poland zwiększymy potencjał produkcyjny o ok. 30 tyś. sztuk żywca wieprzowego, czyli ok. 20 proc. w stosunku do obecnych możliwości - komentuje Dariusz Formela, prezes Polskiego Koncernu Mięsnego Duda. Transakcja, którą grupa w 90 proc. sfinansuje kredytem (reszta to środki własne), wpisuje się w ogłoszoną niedawno strategię na lata 2015-2019. Zakłada ona m.in. rozwój biznesu surowcowego i zwiększenie ubojów we własnych zakładach o 25 proc. - Stawiamy zarówno na rozwój organiczny, jak i na fuzje i przejęcia - zapowiada Formela.


Rafał Irzyński, analityk Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych (Sil) spodziewa się, że - biorąc pod uwagę możliwości sfinansowania kolejnych transakcji - grupa nie kupi już raczej kolejnej spółki z segmentu rolno-surowcowego. Na jej celowniku mogą natomiast znaleźć się hurtownie. Być może przejmie także przetwórnię, bo brakuje jej silnej marki i ma wciąż słabą pozycję w sieciach handlowych.


Przejęć w branży mięsnej może być jednak więcej. - Rynek jest rozdrobniony, więc jest jeszcze wiele okazji do fuzji i przejęć - uważa Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso. To niejedyny powód. - Firmy będą szukały okazji do poprawy efektywności i zwiększenia skali swojego biznesu, bo rentowność w branży jest niska - mówi Monika Drążek, ekonomista Banku BGŻ BNP Paribas. - Do tworzenia dużych podmiotów zachęca także konsolidacja handlu.


Pod kątem kolejnych akwizycji rynek sondują Zakłady Mięsne Henryk Kania. - Nie wykluczamy przejęć w kraju i za granicą - mówi ich prezes Grzegorz Minczanowski. Jak wyjaśnia, spółka potrzebuje większych mocy produkcyjnych w związku z rosnącym popytem na wyroby pod markami Henryk Kania i Maestro oraz rozszerzaniem oferty produktowej.


Więcej w: Parkiet 4.09.2015


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij