Nowe gusta Chińczyków szansą dla polskich eksporterówNie tylko polska żywność wpłynie na wzrost obrotów polskiego biznesu na rynku chińskim. Szansę mają nowe technologieRynek chiński jest bardzo
konkurencyjny, ale jednocześnie chłonny. Polskie produkty bardzo dobrej jakości
są w stanie skutecznie zawalczyć o uznanie tamtejszej rosnącej klasy średniej -
przekonuje resort spraw zagranicznych przed oficjalną wizytą ministra Grzegorza
Schetyny w Chińskiej Republice Ludowej. Towarzyszyć jej będzie rozpoczynająca
się dziś kilkudniowa misja gospodarcza z udziałem polskich przedsiębiorców.
Minister otworzy w Pekinie i Chengdu dwa fora gospodarcze. Celem wydarzeń
biznesowych jest promocja polskiej gospodarki, szczególnie w dziedzinie nowych
technologii i tradycyjnych towarów eksportowych, jak polska żywność.
Eksport żywności to
jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków dla biznesu - przyznano w
raporcie banku HSBC i Grant Thornton o prognozach gospodarczych dla tego kraju
i szansach dla polskich firm. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa Państwa
Środka coraz więcej tamtejszych konsumentów będzie chciało korzystać z
bogatszej oferty żywności, w tym pochodzenia zwierzęcego. Ich gusta
zmieniają się, a do zakupów produktów z importu, np. mleka w proszku, skłaniają
dodatkowo skandale wywołane wykryciem szkodliwych substancji w krajowych
produktach.
Według raportu, w 2009 r. polski
eksport spożywczy na tamten rynek był wart ok. 18 mln EUR, w ubiegłym roku
prawie 170 mln EUR. To 10 proc. całkowitej wartości eksportu z Polski do Chin.
Więcej w: Puls Biznesu
pełna lista aktualności
|