Marki rozwijane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju odnotowują dwukrotnie wyższe wzrosty - Unilever podsumowuje cztery lata realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”W tym roku mijają już cztery lata odkąd działania mające na celu poprawę zdrowia i samopoczucia ludzi oraz zmniejszenie wpływu firmy na środowisko naturalne stały się integralną częścią strategii biznesowej firmy Unilever. Przez ten czas spółka na całym świecie analizuje, w jaki sposób zrównoważony rozwój wpływa na wzrost, pozwala na kontrolę kosztów i zapewnia sprawne zarządzanie ryzykiem. Wnioski są jasne – marki rozwijane w sposób zrównoważony cieszą się zaufaniem konsumentów oraz notują wyższe wzrosty sprzedaży.W opublikowanym dziś w Polsce raporcie
prezentującym globalne i lokalne postępy firmy Unilever w realizacji
planu „Życie w sposób zrównoważony” przedstawiono przykłady inicjatyw
przybliżających spółkę do osiągnięcia założonych celów, jak i wyzwania
stojące na drodze do ich wykonania.
Ostatnie
lata pokazują, że wprowadzenie idei zrównoważonego rozwoju, jako
integralnej części naszego biznesu, było najlepszą decyzją jaką mogliśmy
podjąć. Będziemy konsekwentnie realizować i dostosowywać ten model do
nowych okoliczności, ponieważ zrównoważony rozwój napędza nasze
innowacje i stymuluje wzrosty. Niezmiernie cieszy nas też fakt, że te
starania doceniają konsumenci, coraz częściej wybierając marki, w
których DNA wpisany jest zrównoważony rozwój i cel społeczny, takie jak
Dove czy Flora. Wzrosty marek odpowiedzialnych społecznie, stanowiące
połowę globalnego rozwoju spółki w 2014 roku, tylko utwierdzają nas w
słuszności tych działań - mówi Harm Goossens, Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.
W
ramach planu firma Unilever wyznaczyła sobie trzy duże cele w zakresie
poprawy zdrowia i samopoczucia ludzi, polepszenia ich warunków bytowych
oraz zmniejszenia wpływu na środowisko. Realizując działania w Polsce
firma osiągnęła postępy w m.in. takich aspektach, jak:
- zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich czterech
zakładach produkcyjnych na terenie kraju przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 na tonę produkcji o 14% w porównaniu z 2013 r. i o 72% z rokiem 2008,
- podniesienie efektywności operacyjnej w codziennej pracy przedstawicieli handlowych Unilever, która pozwoliła m.in. zmniejszyć
dystans przemierzany przez agentów handlowych na polskich drogach
średnio o 12%, zwiększając jednocześnie liczbę odwiedzonych klientów
o blisko 60%.
Unilever
zdaje sobie sprawę, że realizacja znacznej części zobowiązań zależy
również od udanej współpracy z instytucjami i organizacjami o tożsamych
celach. Firma Unilever Polska już w 2013 r. podpisała „Deklarację
polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”, aktywnie uczestniczy
w działaniach Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz nawiązała partnerstwo
z United Nations Global Compact w Polsce.
Działania
Unilever są doceniane zarówno na szczeblu globalnym, jak i lokalnym.
Pojedyncze praktyki oraz całokształt realizacji planu „Życie w sposób
zrównoważony” zyskują uznanie wśród kluczowych interesariuszy i są
wyróżniane w zestawieniach branżowych, np. w Rankingu Odpowiedzialnych
Firm Dziennika Gazety Prawnej oraz w raporcie „Odpowiedzialny biznes w
Polsce. Dobre praktyki”, FOB.
Unilever
Polska stara się również pozytywnie wpływać na zdrowie i samopoczucie
ludzi w Polsce. W tym celu realizuje takie działania, jak np.
„Proaktywnie dla serca” – ogólnopolski program walki z cholesterolem, w
ramach którego ponad 850 tysięcy Polaków sięgnęło po pakiet startowy
chcąc dowiedzieć się więcej na temat profilaktyki chorób na tle
podwyższonego poziomu cholesterolu. Z bezpłatnych badań cholesterolu
skorzystało prawie 45 tysięcy osób. Z kolei projekt edukacyjny „Wzorowa
Łazienka” miał zwrócić uwagę na stan szkolnych toalet w Polsce i
zachęcić uczniów do zawalczenia o ich metamorfozę – w galerii
konkursowej znalazło się prawie 13 tysięcy prac dzieci z 375 szkół
podstawowych z całej Polski.
W
ramach zobowiązania firmy do poprawy poczucia własnej wartości u
kobiet, Dove, flagowa marka kosmetyczna firmy, nie ustaje w utwierdzaniu
Polek o ich pięknie. Po sukcesie kampanii „Szkice prawdziwego piękna”,
która zwróciła uwagę milionów polskich konsumentów, w maju br.
wystartowała akcja „NaroDove Piękno” mająca zachęcić kobiety do
pochwalenia się swoim pięknem. Już w pierwszych dniach akcji do
manifestu przyłączyło się prawie 230 000 Polek.
Realizując
fundamentalne cele planu „Życie w sposób zrównoważony” firma nie
zapomina o własnych pracownikach wprowadzając w oddziałach na całym
świecie program Lamplighter. Jest to wyraz innowacyjnego podejścia do
poprawy i samopoczucia pracowników, skupiającego się zarówno na
fizycznych, jak i psychicznych aspektach zdrowia osób zatrudnionych w
koncernie. Aż 300 pracowników Unilever Polska poddało się wnikliwym
badaniom krwi, testom wysiłkowym oraz wywiadom lekarskim, na podstawie
których każdy otrzymał indywidualne zalecenia profilaktyczne. Pomogły
one również w opracowaniu ogólnej diagnozy firmy, która stanowi podstawę
do planowania działań aktywizujących pracowników. Mogą oni korzystać
obecnie z opieki fizjoterapeuty, technika żywienia oraz warsztatów
tematycznych: tai-chi, biegowych oraz z zarządzania szczęściem i
stresem.
W
ramach działań według planu „Życie w sposób zrównoważony” firma
Unilever pomogła dotąd 397 milionom ludzi na całym świecie w poprawie
ich zdrowia i samopoczucia – według założeń do 2020 roku liczba ta
powinna wynieść 1 miliard. Dzięki zastosowaniu eko-efektywności w
zakładach produkcyjnych na całym świecie, firma zaoszczędziła od 2008
roku w sumie 400 milionów euro. Ponad 55% surowców rolniczych
wykorzystywanych przez Unilever w ubiegłym roku zostało pozyskanych w
sposób zrównoważony (cel na 2020 rok to 100%). Rok 2014 przyniósł
sukcesy dodatkowo na polu ograniczenia śladu środowiskowego – osiągnięto
bowiem cel w ramach inicjatywy „Zero waste to landfill”, dzięki której
ponad 240 fabryk Unilever w 67 krajach świata umieszcza już na
składowiskach wyłącznie niebezpieczne odpady, które nie mogą zostać
ponownie wykorzystane.
O firmie Unilever
Firma
Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności,
kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami, takimi jak: Algida,
Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy
Timotei. Jej produkty są obecne w ponad 190 państwach na świecie.
Codziennie korzystają z nich ponad 2 miliardy ludzi. Unilever zatrudnia
ponad 174 tys. osób na całym świecie.
W
Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada w swoich portfolio ponad
20 znanych i cenionych marki. Unilever jest właścicielem 4 fabryk na
terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy
(kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w
Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się
tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim,
Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu, Centrum Operacyjne w Katowicach oraz
Biuro Główne w Warszawie. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.
O Planie “Życie w sposób zrównoważony”
Celem
firmy jest podwojenie wielkości biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu
negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego
wpływu społecznego. Do 2020 r. Unilever zamierza pomóc ponad 1
miliardowi ludzi w poprawie ich zdrowia i samopoczucia, pozyskiwać
surowce rolne tylko ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony oraz
ograniczyć wpływ swojej działalności na środowisko naturalne. Cele te
zostały opisane w ogłoszonym w 2011 r. przez firmę planie „Życie w
sposób zrównoważony”.
Więcej informacji:
www.unilever.pl/
Dodatkowych informacji udziela: