EXPO: pół roku promocji polskiej branży spożywczejWystawa Światowa, Misje, giełdy, tygodnie regionów... W sumie kilkadziesiąt wydarzeń na najbardziej prestiżowym wydarzeniu wystawienniczym. Tu warto się promować.Od początku maja oczy całego
gospodarczego świata skierowane są na Mediolan. Tu wystartowało EXPO 2015,
największe na świecie wydarzenie promocyjne, podczas którego na 110 ha
prezentuje się niemal 150 państw. Za nami pierwsze tygodnie spotkań i
konferencji - a to dopiero początek. Stolica Lombardii będzie stanowiła centrum
wystawienniczego świata przez kilka najbliższych miesięcy, aż do końca
października. W tym czasie EXPO według szacunków może odwiedzić nawet 20 mln
zwiedzających.
Mediolańska wystawa odbywa się
pod hasłem „Wyżywienie planety, energia dla życia" - i w szczególny sposób
promuje branże związane z tymi obszarami. W tym roku nie będzie lepszej okazji
do promocji rodzimego sektora spożywczego. Wie o tym doskonale Polska Agencja
Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), która przygotowywała polski pawilon i
program wydarzeń propagujących biznes i produkty znad Wisły. - Zaplanowaliśmy
bardzo dużo wydarzeń gospodarczych. Targi, misje, spotkania B2B, działania
dotyczące polskiej żywności - to tylko niektóre z zaplanowanych
atrakcji. Będziemy w ten sposób promować przemysł rolno-spożywczy, chcemy
wspierać polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu i
budowaniu trwałych relacji handlowych z zagranicznymi partnerami - mówi Bożena
Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.
- Temat przewodni tegorocznego
EXPO daje Polsce wyjątkową okazję do zaprezentowania swoich atutów. Cały sektor
rolno-spożywczy to jeden z fundamentów naszego eksportu, to jedna z
najsilniejszych i najbardziej innowacyjnych gałęzi polskiej gospodarki. Aby jednak
wykorzystać w pełni ten potencjał, musimy stale poszukiwać nowych rynków zbytu
dla naszych produktów. EXPO jest idealnym miejscem dla promocji polskiej marki
i wymiany doświadczeń - mówi Arkadiusz Bąk, wiceminister gospodarki.
(Więcej w: Puls Biznesu)
pełna lista aktualności
|