Gazowane najpopularniejsze nad WisłąPonad 12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r. (nie licząc gastronomii i sklepów typu cash & carry) - szacuje firma badawcza Nielsen. To o 3,5 proc. więcej niż w 2013 r. Popyt na napoje zwiększył się rok do roku o 2,8 proc., do niemal 6,1 mld litrów.Największy udział w
polskim rynku mają napoje gazowane. W ubiegłym roku kupiliśmy ich za ponad
3,9 mld zł. Jednak wielkość ich sprzedaży była o 3,4 proc. niższa niż w 2013
r.
Drugie miejsce zajmuje zyskująca na popularności woda butelkowana.
Wydaliśmy na nią ok. 3,3 mld zł, o 6,1 proc. więcej niż w 2013 r.
W czołówce są także soki i
nektary, których sprzedaż urosła o 8,8 proc., do ponad 2 mld zł.
Wydatki na niegazowane napoje
owocowe poszły w górę o 0,5 proc., do niemal 1,7 mld zł. Natomiast o ponad
8 proc., do ok. 134 mln zł, zmalała sprzedaż izotoników.
(Źródło: Nielsen, Rzeczpospolita
„Gaszenie pragnienia pod znakiem natury”)
pełna lista aktualności
|