Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska czekolada zasmakowała Chińczykom
Międzynarodowi producenci postarali się o to, aby europejskie słodycze stały się symbolem statusu w Chinach. Skorzystały na tym polskie firmy i po pierwszych sukcesach polskich mleczarzy przyszedł czas na producentów czekolady - informuje Puls Biznesu.

Realny jest eksport czekolady na poziomie jednego miliard złotych. Po trzech kwartałach 2014 r. polski producenci słodyczy sprzedali towary do Chin za ponad 122 mln zł wobec 19 mln zł rok wcześniej.


Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel mówi, że firma próbuje zaistnieć na rynku chińskim, choć dla jej eksportu nie jest to priorytetem i obroty nie są znaczące. Wawel i Colian też nie chcą mówić o sucesie, zaś branża ocenia, że sukces na rynku chińskim to łączny wzrost wielu firm, którzy zaczynają rozkręcać się na tamtym rynku.


Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco mówi, że polskie firmy są w stanie zwiększyć swój wynik kilkakrotnie w perspektywie najbliższych kilku lat i osiągnięcie poziomu 1 mld zł jest realne.


(Więcej w Puls Biznesu 3.03.2015)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij