Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
„Handel niezależny i sieciowy w Polsce wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy”
Pod takim hasłem Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK) oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD) zorganizowali konferencję 2 marca br. w Warszawie. Impulsem do zorganizowania konferencji było wydanie najnowszego rocznika z cyklu publikacji, których celem jest monitorowanie zjawisk i procesów, jakie zachodzą w handlu w Polsce.

Raport pt. „Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014" obejmuje artykuły nt. zmian w handlu hurtowym i detalicznym w analizowanym okresie, zastosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w handlu oraz znaczenia i rozwoju handlu internetowego w Polsce. Tegoroczną edycję uzupełniono także artykułami dotyczącymi handlu za granicą oraz nowych zasad ochrony konsumentów podczas zawierania umowy sprzedaży i metodyki badań w handlu.

 

Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w trakcie prezentacji „Zmiany w handlu w okresie chwiejnego rozwoju gospodarczego Polski” omówiła znaczenie sfery handlu w gospodarce Polski i przedstawiła najważniejsze wnioski z Raportu.

 

Natomiast w trakcie dwóch panelów, eksperci naukowi wraz z reprezentantami organizacji branżowych dyskutowali nad czynnikami niezbędnymi do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych. Omówiono także nowe zjawiska i procesy zachodzące w konkurencji oraz ocenę stanu, skutki dla klientów i przedsiębiorstw wykorzystania w handlu wewnętrznym technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).

 

Przewiduje się, że w 2015 r. utrzymujący się wysoki poziom niepewności w działalności biznesowej spowoduje dalszy wzrost znaczenia zarządzania ryzykiem. Nastąpi również dynamiczny wzrost inwestycji sieci handlowych w nowoczesne technologie służące komunikacji z klientem. Na znaczeniu zyska sprzedaż e-commerce i m-commerce. Szacuje się, że wartość rynku e-commerce wyniesie w 2015 r. ok. 35 mld zł, czyli 4,3% PKB. Ponadto można się spodziewać, że wielokanałowość i multiformatowość sprzedaży będą kolejnymi trendami, jakie zdominują handel. Konieczna jest także poprawa relacji parterów biznesowych w łańcuchu dostaw.


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij