„Handel niezależny i sieciowy w Polsce wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy”Pod takim hasłem Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK) oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD) zorganizowali konferencję 2 marca br. w Warszawie. Impulsem do zorganizowania konferencji było wydanie najnowszego rocznika z cyklu publikacji, których celem jest monitorowanie zjawisk i procesów, jakie zachodzą w handlu w Polsce.Raport pt. „Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2014" obejmuje
artykuły nt. zmian w handlu hurtowym i detalicznym
w analizowanym okresie, zastosowania technologii informacyjnych
i komunikacyjnych w handlu oraz znaczenia i rozwoju handlu
internetowego w Polsce. Tegoroczną edycję uzupełniono także artykułami
dotyczącymi handlu za granicą oraz nowych zasad ochrony konsumentów podczas
zawierania umowy sprzedaży i metodyki badań w handlu.
Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku,
Konsumpcji i Koniunktur w trakcie prezentacji „Zmiany w handlu w okresie
chwiejnego rozwoju gospodarczego Polski” omówiła znaczenie sfery handlu w
gospodarce Polski i przedstawiła najważniejsze wnioski z Raportu.
Natomiast w trakcie dwóch panelów, eksperci naukowi wraz z
reprezentantami organizacji branżowych dyskutowali nad czynnikami niezbędnymi
do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych. Omówiono także nowe
zjawiska i procesy zachodzące w konkurencji oraz ocenę stanu, skutki dla
klientów i przedsiębiorstw wykorzystania w handlu wewnętrznym technologii
informacyjno-komunikacyjnych (TIK).
Przewiduje się, że w 2015 r. utrzymujący się wysoki poziom
niepewności w działalności biznesowej spowoduje dalszy wzrost znaczenia
zarządzania ryzykiem. Nastąpi również dynamiczny wzrost inwestycji sieci
handlowych w nowoczesne technologie służące komunikacji z klientem. Na
znaczeniu zyska sprzedaż e-commerce i m-commerce. Szacuje się, że wartość rynku
e-commerce wyniesie w 2015 r. ok. 35 mld zł, czyli 4,3% PKB. Ponadto można się
spodziewać, że wielokanałowość i multiformatowość sprzedaży będą kolejnymi
trendami, jakie zdominują handel. Konieczna jest także poprawa relacji parterów
biznesowych w łańcuchu dostaw.
pełna lista aktualności
|