Agencja pomaga spożywczym wybrańcomStrategia na Chiny: oprócz wielkiego programu rządowego miękkie wsparcie PAIIZ. Na razie dostały je trzy firmy, poszukiwane są kolejne.Jesteś prezesem firmy spożywczej i chcesz
powalczyć o 1,3 miliarda konsumentów w Chinach? Możesz liczyć na pomoc Polskiej
Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ). - Co
roku chcemy wybierać kilka firm, którym zaoferujemy miękkie wsparcie: ułatwienie
kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Uważamy, że największe szansę ma
przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku pomogliśmy Mlekovicie i dwóm innym
spółkom. W tym nadal będziemy pomagać jednej z nich i szukamy dwóch kolejnych -
mówi Sławomir Majman, prezes PAIIZ.
Pracę mleczarzy nad chińskim rynkiem widać po
wynikach eksportu. W ciągu trzech kwartałów 2014 r. był on wart 155 mln zł
wobec 118 mln zł w całym 2013 r. i 40 mln zł w 2012 r. - wynika z danych GUS.
Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną
na terenie Unii Europejskiej. Wprawdzie kraj opanowali gracze m.in. z Nowej
Zelandii, ale to właśnie z powodu ich mleka wybuchła jedna z większych afer z żywnością importowaną. Słabym wizerunkiem cieszą się też
lokalne produkty. Stąd też apetyt na Chiny wśród polskich mleczarzy jest
powszechny.
(Więcej w: Puls Biznesu 2.03.2015)
pełna lista aktualności
|