Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Rozkwita biznes gluten-free
Moda na żywność bezglutenową przeminie, ale rynek i tak będzie rósł - przekonują producenci. Nie jest to jednak dieta dla zdrowych – podaje Puls Biznesu.

Karierę żywności bezglutenowej można określić jednym słowem - zawrotna. W ciągu pięciu lat jej światowa sprzedaż urosła o 75 proc., do 2,1 mld USD (wartość żywności paczkowanej w 2013 r.), jak podaje Euromonitor International.

 

W zeszłym roku za ponad 6 tyś. ton paczkowanej żywności bezglutenowej Polacy zapłacili 113 mln zł. 

 

Prawdziwy ruch zaczął się od amerykańskich gwiazd, które chwaliły rewelacyjne skutki stosowania diety bezglutenowej (świetne samopoczucie, brak niestrawności i wiele innych), choć nie cierpią na celiakię, czyli nietolerancję glutenu. Media zaczęły rozpisywać się o sprawie, bazując na wynikach badań australijskich naukowców (twierdzących, że nawet u osób zdrowych gluten może wywołać niestrawność czy bóle głowy), a producenci żywności - korzystać z rozwoju nowej kategorii. Autor badań postanowił je jednak powtórzyć i... przyznał, że poprzedni wynik był błędny. Doniesienia o nabitych w gluten przetaczają się również w polskich mediach, ale rozwoju rynku - jak przekonuje branża - nic już nie zatrzyma. Prognozy Euromonitora zakładają, że polski rynek będzie rósł w najbliższych latach o 5-6 proc. pod względem wolumenu i poniżej 4 proc. pod względem wartości rocznie. 


(Więcej w: Puls Biznesu 24.02.2015)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij