WorldFood Warsaw – osładzamy biznes!Rynek słodyczy w Polsce wciąż rośnie. W 2013 r. wyeksportowaliśmy wyroby czekoladowo-cukiernicze za ponad 6,3 mld złotych.Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla
polskiej gospodarki, z wciąż wzrastającym wolumenem produkcji i sprzedaży
zagranicznej. Głównymi kierunkami eksportowymi
dla wyrobów Polski są kraje Unii Europejskiej, ale także USA czy państwa
arabskie. Coraz więcej naszych producentów stara się podbijać także rynki
krajów afrykańskich.
Światowa
popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości
oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i
wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z
konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.
„Polski przemysł czekoladowo – cukierniczy
eksportuje rocznie ponad 400 tys. ton wyrobów o wartości około 1,5 mld €. Nasze
słodycze eksportowane są do ponad 60 krajów świata. Główne kierunki eksportu to
kraje Unii Europejskiej (70% eksportu) oraz Ameryka Płn. i Bliski Wschód.
Perspektywicznie uważamy, że największy potencjał rozwojowy mają kraje Azji i
Ameryki Płd. i dlatego będziemy koncentrować się głównie na tych kierunkach” – informuje Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia
Polskich Producentów Wyrobów
Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO, które jest partnerem merytorycznym
targów WorldFood Warsaw.
Ogromny potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie
zaprezentowany podczas II edycji targów WorldFood Warsaw, które odbędą się w
dniach 14-16 kwietnia w Warszawie. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu
polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i
przekąsek. Wśród nich są między innymi: Wiepol, Polder, Power Traders, Fresh
Nuts, Ka-Maj, JSC Granex, a także przedsiębiorstwa
oferujące technologie produkcji – Buhler Polska. „Podczas
II edycji targów WorldFood Warsaw producenci słodyczy i przekąsek będą mogli
wziąć udział w bogatym programie merytorycznym obfitującym w dyskusje na temat
perspektywicznych rynków eksportowych. Poza tym oferujemy możliwość
przeprowadzenia szeregu rozmów z przedstawicielami sieci handlowych czy też z zagranicznymi partnerami biznesowymi”
–
przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager targów.
Słowa te są potwierdzone opinią
jednego z wystawców. „Nasz udział w targach jest decyzją przemyślaną. Zajmujemy się hurtowym
handlem towarami w ramach rynku FMCG. Targi WorldFood Warsaw skupiają w jednym
miejscu ważnych dla nas partnerów biznesowych. Jest to idealne miejsce na
zaprezentowanie naszej oferty handlowej oraz nawiązanie nowych kontaktów
biznesowych.
Patrząc na ostatnie badania Nielsena rynek produktów FMCG jest dynamicznie
rozwijającą się gałęzią gospodarki. Pomimo pojawiającej się na rynku dużej
ilości produktów marek własnych obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży
kluczowych produktów rynkowych” – potwierdza Agnieszka Kijek, prezes zarządu spółki Power Traders.
O pozytywnych efektach udziału w targach WorldFood
Warsaw przekonała się firma Stewiarnia, zdobywca Złotego Medalu WorldFood
Warsaw produkująca stawię w płynie. Jej
właścicielka, Beata Straszewska poinformowała niedawno, że dzięki udziałowi w I
edycji targów podpisała kontrakt z siecią Auchan.
Jeszcze nie jest za późno na zgłoszenie
udziału w targach WorldFood Warsaw. Serdecznie zapraszamy! Więcej
informacji: www.worldfood.pl
Kontakt dla wystawców i dla mediów: AgnieszkaSzpaderska pr@worldfood.pl agnieszka@worldfood.pl tel. +48 516 685 229 tel.
+48 22 395 66 93
pełna lista aktualności
|