Wojna na marki, czyli rewolucja w wędlinachSzybko ubywa firm mięsnych, które walczą o konsumentów wyłącznie niską ceną.Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie. Od stycznia do października 2014 r. branża mięsna przeznaczyła na reklamy prawie 109,5
mln zł - wynika z połączonych danych firm badawczych AGB Nielsen i Kantar Media. To aż 80 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.
- Rosnąca konkurencja wśród producentów wyrobów mięsnych, a także
rozwój
sieci dyskontowych oraz super- i hipermarketów rodzi potrzebę budowania silnych i rozpoznawalnych
marek -
mówi Beata Korab--Białobrzeska, członek zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania.
Firmy mięsne nie szczędzą wydatków na
marketing, ponieważ trudno dziś zwiększyć sprzedaż wędlin w Polsce. Według ostatnich
dostępnych danych
GUS ich średnie miesięczne spożycie w gospodarstwach domowych wyniosło w 2013 r. 2,05 kg. Rok
wcześniej sięgało
2,32 kg.
(Więcej w: Rzeczpospolita 5.12.2014)
pełna lista aktualności
|