Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska branża spożywcza święci triumfy za granicą, ale straci przewagę, gdy przestanie wygrywać ceną
Flagowy okręt naszego eksportu może przegrać bitwę, jeśli w porę nie zadbamy o dobry marketing i nie zaczniemy działać na dużą skalę. Niskie ceny na długo nie wystarczą.

Przewagi płacowe i technologiczne topnieją, więc branża musi myśleć o innowacjach, marketingu i wszystkim, co w przyszłości uzasadni wyższe, a przynajmniej nie niższe ceny – pisze Puls Biznesu.


- Nasi rolnicy i przetwórcy odnieśli ogrom­ny sukces. Jesteśmy czołowym producen­tem m.in. pieczarek, jabłek, koncentratów owocowych czy mięsa drobiowego - nie tylko w Europie, ale i na świecie. Nie popa­dajmy jednak w zadufanie. Pamiętajmy, że ten sukces nie jest nam dany raz na zawsze. Nasze przewagi konkurencyjne cały czas maleją - mówi prof. Andrzej Kowalski, dyrektor Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGZ).


Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ, przyznaje, że dzięki cenom i relatyw­nie wysokiej jakości przebojem weszliśmy na atrakcyjne rynki UE. - Brak barier celnych spowodował, że polska żywność stała się szybko i łatwo do­stępna, co przy wzmożonych inwestycjach w ten sektor przyniosło spektakularny wzrost eksportu - mówi dyrektor PFPŻ. Ekspert podkreśla jednak, że ten efekt wy­gasa. - Wyrównywanie się cen może spowodować nie tylko utratę konkurencyjności eks­portowej, ale również problemy w kraju, bo staniemy się atrakcyjnym rynkiem dla producentów z Europy Zachodniej – mówi Andrzej Gantner.


Zdaniem Andrzeja Gantera, polskie fir­my powinny uczyć się od zagranicznych konkurentów, jak działać długofalowo. Zagraniczni producenci realizują długofalową strategię - promując produkty inwestują w silne marki, licząc, że nakła­dy w przyszłości się zwrócą. Polskie firmy nie prowadzą takiej polityki, a przecież mamy mnóstwo doskonałych produktów premium, które nie musiałyby konkurować ceną - tłumaczy dyrektor generalny PFPŻ.


(Źródło: Puls Biznesu).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij