Wystawę targów POLAGRA-TECH uzupełniały produkty i prezentacje
stoisk zorganizowane w ramach odbywających się w tym samym czasie targów
Polagra-Food, Polagra Gastro, Smaki Regionów, Taropak oraz Invest-Hotel. Łącznie w dniach od 27 września do 2
października wystawiło się ponad 1 300 firm z 45 krajów świata, które
zajęły powierzchnię wszystkich pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Targi
dla profesjonalistów
Do
uzyskania oczekiwanych, wyśmienitych rezultatów targów POLAGRA-TECH potrzebne
było wiele środków. Najważniejszym i kluczowym było doskonałe przygotowanie
przez wystawców znakomitych ekspozycji. Przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne
tworząc strategie marketingowe i realizując plany promocyjne oraz sprzedażowe,
dostrzegają jak pomocnym narzędziem docierania do klientów są targi. Z edycji na edycję wystawcy i uczestnicy targów coraz
aktywniej angażują się w proces przygotowania, współtworzenia wydarzenia.
Finalnie widoczne to było w sposobie prezentacji produktów, atrakcyjności
wystawy. Międzynarodowe Targi Poznańskie od lat cenią sobie dobrą współpracę z
wystawcami, dokładają starań, aby w pełni zrozumieć potrzeby przedsiębiorców. Skuteczna i długofalowa
promocja wydarzenia w mediach oraz ekspercka praca z partnerami branżowymi zaowocowały
znakomicie przygotowanym i zrealizowanym wydarzeniem targowym.
Działania
te, wsparte czynną komunikacją z tysiącami profesjonalistów, którzy zostali
zaproszeni na targi, sprawiły, że przez
pięć targowych dni hale wystawiennicze odwiedziło ponad 65 tysięcy zwiedzających, aby
przyjrzeć się kompleksowej ofercie polskiego przemysłu
spożywczo-gastronomicznego. Jak wynika ze wstępnych danych statystycznych na targach POLAGRA-TECH odnotowany został znaczący
wzrost liczby zagranicznych zwiedzających. W gronie wizutujących gościliśmy
180 grup z takich krajów jak Rosja, Białoruś, Litwa, Ukraina, Węgry, Rumunia,
Słowacja, Słowenia, Algieria, Kanada. Na specjalne zaproszenie Ministerstwa
Rolnictwa i Rozwoju Wsi targi POLAGRA odwiedzili również przedsiębiorcy z
Mołdawii, Węgier i Kenii.
Targi POLAGRA-TECH
przyciągnęły tłumy profesjonalnych zwiedzających zainteresowanych poznaniem
nowości na rynku spożywczym oraz podjęciem współpracy z nowymi dostawcami. To
właśnie dla nich wystawcy bloku targów POLAGRA zaprezentowali ponad 450 nowości
rynkowych, z których wiele miało swoją premierę w Poznaniu. Promocja tych produktów na łamach mediów została doceniona przez
wystawców, którzy zauważyli zdecydowanie większą świadomość i zakres
posiadanych informacji na ich temat wśród zwiedzających.
Wiedza i
praktyka
Międzynarodowe Targi Poznańskie skoncentrowały się
na tym, aby program wydarzeń i tematyka prezentacji oraz szkoleń dostarczyły
branży technologii spożywczych fachowego wsparcia w znalezieniu rozwiązań
biznesowych, handlowych i marketingowych. Ich zadaniem było pomóc wymyślać
nowe, atrakcyjne koncepcje biznesu i jego rozwoju.
Nie zabrakło również
specjalistycznych seminariów, których tematyka dotyczyła zmian w przepisach
prawa ekologicznego (został przygotowany m.in. punkt konsultacyjny ds. legalnego użytkowania urządzeń chłodniczych) oraz
zakresu optymalizacji zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa. Niezwykle
inspirującą dla branży technologii spożywczych była konferencja pt: Innowacyjne linie
produktów spożywczych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego o właściwościach
prozdrowotnych – oferta dla przemysłu.
Dwudniowe wydarzenie było podsumowaniem projektu „BIOŻYWNOŚĆ – innowacyjne, funkcjonalne produkty
pochodzenia zwierzęcego”,
którego celem było opracowanie technologii wytwarzania produktów (surowców i
przetworów) spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej
i prozdrowotnej.
Codziennie na przestrzeni
FORUM Piekarskiego podziwiać można było zdolności piekarzy, którzy prezentowali
najnowsze, najbardziej aktualne trendy wypieku pieczywa i technologię produkcji
różnych rodzajów chleba. Tutaj podziwiać było można nowatorskie techniki
zdobnictwa i wypieku pieczywa okazjonalnego.
Imponująco przedstawiało się również FORUM Cukiernicze. Mistrzowie
cukiernictwa przedstawiali niezwykłe sposoby dekorowania wypieków stylem
angielskim, a także pokazy w oparciu o karmel lub czekoladę. Swój kunszt
pokazali m.in. indywidualni reprezentanci Polski w Mistrzostwach Świata Młodych
Cukierników.
Ogromnym zainteresowaniem
wśród zwiedzających cieszyły się ekspozycje specjalne. Strefa „SKLEPY –
aranżacje, wyposażenie, zarządzanie”, w której specjaliści z branży
podpowiadali najskuteczniejsze rozwiązania wspierające m.in. ekspozycję
produktów, odpowiednie opracowanie biznes planu, czy też zarządzanie punktem handlowym. W strefie „Niszy, Innowacji i Tradycji”
z kolei skupiono się na prezentacji kompletnie nowych propozycji dla piekarni i cukierni.
Publiczność z zainteresowaniem wzięła udział w pokazach, degustacjach i
rozmowach na tema żywności ekologicznej, biopiekarstwa i trendów w tworzeniu zdrowych deserów.
Rekordową frekwencję
zdobyło szkolenie z nowych przepisów znakowania produktów opakowanych
współorganizowanych z Polską Federacją Producentów Żywności. Wydarzenie
przyciągnęło ponad 80 przedsiębiorców, którzy wzięli udział w bezpłatnym seminarium. Pełna sala
uczestników, ciekawe dyskusje w trakcie i wiele pozytywnych komentarzy po seminarium uplasowało to wydarzenie w czołówce najpopularniejszych na całej Polagrze.
Równie ogromnym
zainteresowaniem cieszyły się szkolenia dr Marka Borowińskiego z marketingu, na których już w niedzielę rano organizatorzy odnotowali pełną frekwencję i tak
było przy każdym kolejnym temacie szkolenia przez dwa dni. Tematy wykładów
odpowiadały potrzebom marketingowym i biznesowym współczesnych piekarni,
cukierni i lodziarni, a traktowały o tym jak zwiększyć sprzedaż w takich
punktach, na czym polega psychologia sprzedaży zdrowego pieczywa, jaki wpływ na
zachowania zakupowe klientów ma aranżacja wnętrza.
Tu przybywają rzemieślnicy z całego
świata
Podczas tegorocznych
Międzynarodowych Targów Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH, Poznań był
gospodarzem Kongresu Światowej Unii Piekarzy i Cukierników (UIBC), pierwszego w
historii kongresu połączonych organizacji – Światowej Unii Piekarzy z
Międzynarodowym Związkiem
Cukierników. Multinarodowe spotkanie rzemieślników piekarstwa i cukiernictwa
przepełnione było wymianą doświadczeń i dzieleniem się wiedzą oraz sprawdzonymi rozwiązaniami na danych rynkach. Podczas
konferencji prasowej zorganizowanej na zakończenie kongresu Prezes Peter Becker
przedstawił na jakich tematach skupiły się poszczególne komisje. Dyskutowano
przede wszystkich o sprawach związanych z zapewnieniem następstwa w zawodzie i sposobach propagowania zawodów piekarza i cukiernika wśród
młodzieży, o tym jak zwiększyć konsumpcję pieczywa oraz na temat jakości
wypieków. Synergia dwóch pokrewnych
środowisk zawodowych stworzyła nowe możliwości do tego, aby wzmocnić
branżę, poprzez: wymianę doświadczeń z rynków na całym świecie, czy możliwość
przyswojenia dobrych praktyk profesjonalistów z zagranicy.
Również podczas
konferencji prasowej Prezes Peter Becker odniósł się do organizacji pierwszego,
historycznego kongresu Światowej Unii Piekarzy i Cukierników, którą ocenił jako
wzorowy przykład dopracowania merytorycznego i logistycznego spotkania
branżowego. Na ręce Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich – Andrzeja
Byrta oraz Prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP – Stanisława
Butki złożył wyrazy uznania i szereg komplementów za doskonały sposób przyjęcia
członków UIBC oraz za znakomite targi POLAGRA, które odbywały się równolegle z
kongresem.
Sięgnęli po złoto
Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem znana była już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Umożliwiło to MTP w okresie przedtargowym promocję
zwycięzców konkursu zarówno w mediach branżowych jak i ogólnopolskich,
newsletterach do profesjonalistów, a także w Internecie na specjalnej stronie Złotego Medalu. Przyznawana będzie również nagroda Złotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, a głosowanie
na najlepszy produkt zdaniem zwiedzających, odbywało się podczas targów za pomocą interaktywnych ekranów w tzw. Strefach Mistrzów zlokalizowanych w
centralnych punktach pawilonów wystawienniczych. Głosować można jeszcze przez
miesiąc od zakończenia targów na dedykowanej stronie internetowej www.zlotymedal.pl.
Podczas tegorocznego bloku
targów przyznano łącznie 50 Złotych Medali MTP (dla najlepszych produktów prezentowanych na targach), natomiast 27 firm zostało nagrodzone tytułem Acanthus Aureus (dla stoisk targowych
najlepiej sprzyjających realizacji strategii marketingowej firmy).
Laureaci prestiżowych nagród
Złoty Medal
MTP to najcenniejsze trofeum, jakie można zdobyć na
poznańskich targach. Medalami wyróżniane są najlepsze produkty cechujące się
nowoczesnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz prezentujące najwyższą jakość. Spośród nadesłanych zgłoszeń w ramach
targów POLAGRA-TECH, kapituła konkursu składająca się z wybitnych specjalistów
z branży, przyznała nagrody niżej wymienionym produktom:
Produkty nagrodzone ZŁOTYM MEDALEM 2014
- Mix na chleb o
bardzo niskiej zawartości glutenu AKO SA, Bydgoszcz
- Chleb KRAJAN 30% mieszanka
mączna z błonnikiem i słonecznikiem ECO TRADE sp. z o.o., Gliwice
- Komorowe myjki przemysłowe
GUGGENBERGER WGUGENBERGER
REININGSTECHNIK e.k. JOHANNES GUGGENBERGER Zgłaszający:
PPHU GETH Tomasz Gunerski, Kraków
- Mieszarko-ubijarka MIXA
170 auto HD JEREMI sp. z o.o., Warszawa
- Mieszanka ProBody KOMPLET POLSKA sp. z o.o., Tarnowo Podgórne
|
- Multivac MPS 302-Pack
Stacker MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy
Zgłaszający: MULTIVAC sp. z o.o.,
Natalin
- Multivac H240 moduł
obsługowo-manipulacyjny MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy
Zgłaszający: MULTIVAC sp. z o.o.,
Natalin
- Okrągły piec sklepowy Revent
International AB, Szwecja. Zgłaszający:
Peter&Nurkowski sp. z o.o., Poznań
- Piec konwekcyjny DIBAS 64
S AWIESHAU GmbH,Niemcy. Zgłaszający: WIESHAU Polska
sp. z o.o., Warszawa
- Kalosz biały ZEVAZ SB E FO Zephyr Polska (Tripal
International LTD), Swarzędz
|
Acanthus Aureus to nagrody przyznawane firmom, które podczas targów zaprezentują
stoiska wystawiennicze najbardziej odpowiadające strategii marketingowej firmy,
kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy i
tworzeniu atmosfery właściwej dla bezpośredniej komunikacji z klientem i z
rynkiem. Tegorocznymi laureatami zostały
firmy:
- FENIX SYSTEMS sp. z o.o., Moczydłów
- WEBER Polska sp. z o.o., Goleniów
- UNIFERM Polska sp. z o.o., Poznań
- MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
- Hert sp.
z o. o. sp. k, Warszawa
- Carem sp. z o.o., Katowice
- Komplet Polska sp. z o.o., Tarnowo Podgórne
Spotkajmy
się ponownie!
Kolejne
spotkanie branży piekarskiej i cukierniczej odbędzie się 10-13 października 2015 roku w Lublinie podczas V edycji Targów
Przemysłu Piekarskiego i Cukierniczego BAKEPOL. Wcześniej, tj. 21-24 września 2015 roku,
zapraszamy do udziału w targach POLAGRA-TECH,
w skład których wejdą Salon Technologii Mięsnych i Rybnych oraz Salon Technologii
Spożywczych.
Na
kolejną odsłonę targów POLAGRA-TECH
w zestawieniu Salonu Technologii Piekarskich i Cukierniczych z Salonem Technologii Spożywczych zapraszamy jesienią 2016 roku
do Poznania!
Do zobaczenia w Lublinie, do zobaczenia w Poznaniu!
(Źródło: MTP).