POLAGRA-TECH 2014Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH, największe wydarzenie
o tematyce technologii spożywczych w 2014 roku, zgromadziło niemal 300 firm prezentujących maszyny, urządzenia, nowoczesne rozwiązania technologiczne dla branży piekarskiej, cukierniczej
i lodziarskiej, mleczarskiej, spożywczej oraz dodatki do żywności. Wystawę targów
POLAGRA-TECH uzupełniały produkty i prezentacje stoisk zorganizowane w ramach odbywających się w tym samym czasie targów Polagra-Food, Polagra Gastro, Smaki Regionów, Taropak oraz Invest-Hotel. Łącznie w dniach od 27 września do 2 października wystawiło się ponad 1 300 firm z 45 krajów świata, które zajęły powierzchnię wszystkich pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Targi dla profesjonalistów
Do uzyskania oczekiwanych, wyśmienitych rezultatów targów
POLAGRA-TECH potrzebne było wiele środków. Najważniejszym i kluczowym było
doskonałe przygotowanie przez wystawców znakomitych ekspozycji. Przedsiębiorstwa
polskie i zagraniczne tworząc strategie marketingowe i realizując plany
promocyjne oraz sprzedażowe, dostrzegają jak pomocnym narzędziem docierania do
klientów są targi. Z edycji na
edycję wystawcy i uczestnicy targów coraz aktywniej angażują się w proces
przygotowania, współtworzenia wydarzenia. Finalnie widoczne to było w sposobie
prezentacji produktów, atrakcyjności wystawy. Międzynarodowe Targi Poznańskie
od lat cenią sobie dobrą współpracę z wystawcami, dokładają starań,
aby w pełni zrozumieć potrzeby przedsiębiorców. Skuteczna i długofalowa
promocja wydarzenia w mediach oraz ekspercka praca z partnerami branżowymi zaowocowały
znakomicie przygotowanym i zrealizowanym wydarzeniem targowym.
Działania te, wsparte czynną komunikacją z tysiącami
profesjonalistów, którzy zostali zaproszeni na targi, sprawiły, że przez pięć
targowych dni hale wystawiennicze odwiedziło ponad 65 tysięcy
zwiedzających, aby przyjrzeć się kompleksowej ofercie polskiego przemysłu
spożywczo-gastronomicznego. Jak wynika ze wstępnych danych statystycznych na targach POLAGRA-TECH odnotowany został znaczący
wzrost liczby zagranicznych zwiedzających. W gronie wizutujących gościliśmy 180 grup z
takich krajów jak Rosja, Białoruś, Litwa, Ukraina, Węgry, Rumunia, Słowacja,
Słowenia, Algieria, Kanada. Na specjalne zaproszenie Ministerstwa Rolnictwa i
Rozwoju Wsi targi POLAGRA odwiedzili również przedsiębiorcy z Mołdawii, Węgier
i Kenii.
Targi POLAGRA-TECH przyciągnęły tłumy profesjonalnych
zwiedzających zainteresowanych poznaniem nowości na rynku spożywczym oraz
podjęciem współpracy z nowymi dostawcami. To właśnie dla nich wystawcy bloku
targów POLAGRA zaprezentowali ponad 450 nowości rynkowych, z których wiele
miało swoją premierę
w Poznaniu. Promocja tych produktów na łamach mediów została doceniona przez
wystawców, którzy zauważyli zdecydowanie większą świadomość i zakres
posiadanych informacji na ich temat wśród zwiedzających.
Wiedza i praktyka
Międzynarodowe Targi Poznańskie
skoncentrowały się na tym, aby program wydarzeń i tematyka prezentacji oraz
szkoleń dostarczyły branży technologii spożywczych fachowego wsparcia w
znalezieniu rozwiązań biznesowych, handlowych i marketingowych. Ich zadaniem było
pomóc wymyślać nowe, atrakcyjne koncepcje biznesu i jego rozwoju.
Nie zabrakło również specjalistycznych seminariów, których
tematyka dotyczyła zmian w przepisach prawa ekologicznego (został przygotowany
m.in. punkt konsultacyjny ds. legalnego użytkowania urządzeń chłodniczych) oraz
zakresu optymalizacji zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa. Niezwykle
inspirującą
dla branży technologii spożywczych była konferencja pt: Innowacyjne linie
produktów spożywczych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego o właściwościach
prozdrowotnych – oferta dla przemysłu.
Dwudniowe wydarzenie było podsumowaniem projektu „BIOŻYWNOŚĆ –
innowacyjne, funkcjonalne produkty pochodzenia zwierzęcego”, którego celem było
opracowanie technologii wytwarzania produktów (surowców i przetworów)
spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i
prozdrowotnej.
Codziennie na przestrzeni FORUM Piekarskiego podziwiać można
było zdolności piekarzy, którzy prezentowali najnowsze, najbardziej aktualne
trendy wypieku pieczywa i technologię produkcji różnych rodzajów chleba. Tutaj podziwiać
było można nowatorskie techniki zdobnictwa i wypieku pieczywa okazjonalnego. Imponująco przedstawiało się również FORUM
Cukiernicze. Mistrzowie cukiernictwa przedstawiali niezwykłe sposoby dekorowania
wypieków stylem angielskim, a także pokazy w oparciu o karmel lub czekoladę.
Swój kunszt pokazali m.in. indywidualni reprezentanci Polski w Mistrzostwach
Świata Młodych Cukierników.
Ogromnym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyły się
ekspozycje specjalne. Strefa „SKLEPY – aranżacje, wyposażenie, zarządzanie”, w
której specjaliści z branży podpowiadali najskuteczniejsze rozwiązania
wspierające m.in. ekspozycję produktów, odpowiednie opracowanie biznes planu, czy też zarządzanie punktem handlowym. W strefie „Niszy, Innowacji i Tradycji”
z kolei skupiono się
na prezentacji kompletnie nowych propozycji dla piekarni i cukierni.
Publiczność z zainteresowaniem wzięła udział w pokazach, degustacjach i
rozmowach na tema żywności ekologicznej, biopiekarstwa
i trendów w tworzeniu zdrowych deserów.
Rekordową frekwencję zdobyło szkolenie z nowych przepisów
znakowania produktów opakowanych współorganizowanych z Polską Federacją Producentów
Żywności. Wydarzenie przyciągnęło ponad
80 przedsiębiorców, którzy wzięli udział w bezpłatnym seminarium. Pełna sala
uczestników, ciekawe dyskusje
w trakcie i wiele pozytywnych komentarzy po seminarium uplasowało to wydarzenie w czołówce najpopularniejszych na całej Polagrze.
Równie ogromnym zainteresowaniem
cieszyły się szkolenia dr Marka Borowińskiego z marketingu, na których już w niedzielę rano organizatorzy odnotowali pełną frekwencję i tak
było przy każdym kolejnym temacie szkolenia przez dwa dni. Tematy wykładów
odpowiadały potrzebom marketingowym i biznesowym współczesnych piekarni,
cukierni i lodziarni, a traktowały o tym jak zwiększyć sprzedaż w takich
punktach, na czym polega psychologia sprzedaży zdrowego pieczywa, jaki wpływ na
zachowania zakupowe klientów
ma aranżacja wnętrza.
Tu przybywają rzemieślnicy z całego świata.
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Technologii
Spożywczych POLAGRA-TECH, Poznań był gospodarzem Kongresu Światowej Unii
Piekarzy i Cukierników (UIBC), pierwszego w historii kongresu połączonych
organizacji – Światowej Unii Piekarzy z Międzynarodowym Związkiem
Cukierników. Multinarodowe spotkanie rzemieślników piekarstwa i cukiernictwa
przepełnione było wymianą doświadczeń i dzieleniem się wiedzą oraz sprawdzonymi rozwiązaniami na danych rynkach. Podczas
konferencji prasowej zorganizowanej na zakończenie kongresu Prezes Peter Becker
przedstawił na jakich tematach skupiły się poszczególne komisje. Dyskutowano
przede wszystkich o sprawach związanych z zapewnieniem następstwa
w zawodzie i sposobach propagowania zawodów piekarza i cukiernika wśród
młodzieży, o tym jak zwiększyć konsumpcję pieczywa oraz na temat jakości
wypieków. Synergia dwóch pokrewnych
środowisk zawodowych stworzyła nowe możliwości do tego, aby wzmocnić
branżę, poprzez: wymianę doświadczeń z rynków na całym świecie, czy możliwość
przyswojenia dobrych praktyk profesjonalistów z zagranicy.
Również podczas konferencji prasowej Prezes Peter Becker odniósł
się do organizacji pierwszego, historycznego kongresu Światowej Unii Piekarzy i
Cukierników, którą ocenił jako wzorowy przykład dopracowania merytorycznego i
logistycznego spotkania branżowego. Na ręce Prezesa Międzynarodowych Targów
Poznańskich – Andrzeja Byrta oraz Prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników
Piekarstwa RP – Stanisława Butki złożył wyrazy uznania i szereg komplementów za
doskonały sposób przyjęcia członków UIBC oraz za znakomite targi POLAGRA, które
odbywały się równolegle z kongresem.
Sięgnęli po złoto
Lista produktów nagrodzonych Złotym
Medalem znana była już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Umożliwiło to MTP w okresie przedtargowym promocję
zwycięzców konkursu zarówno w mediach branżowych jak i ogólnopolskich,
newsletterach do profesjonalistów, a także w Internecie na specjalnej stronie Z
łotego Medalu. Przyznawana będzie również nagroda Z
łotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, a głosowanie
na najlepszy produkt zdaniem zwiedzających, odbywało się podczas targów za pomocą interaktywnych ekranów w tzw. Strefach Mistrzów zlokalizowanych w
centralnych punktach pawilonów wystawienniczych. Głosować można jeszcze przez
miesiąc od zakończenia targów na dedykowanej stronie internetowej www.zlotymedal.pl.
Podczas tegorocznego bloku targów przyznano łącznie 50 Złotych Medali MTP (dla najlepszych produktów prezentowanych na targach), natomiast 27 firm zostało
nagrodzone tytułem Acanthus Aureus (dla stoisk targowych najlepiej
sprzyjających realizacji strategii marketingowej firmy).
Laureaci prestiżowych nagród
Złoty Medal MTP
to najcenniejsze trofeum, jakie można zdobyć na poznańskich targach. Medalami
wyróżniane są najlepsze produkty cechujące się nowoczesnymi, innowacyjnymi
rozwiązaniami technologicznymi oraz prezentujące najwyższą jakość. Spośród nadesłanych zgłoszeń w ramach
targów POLAGRA-TECH, kapituła konkursu składająca się z wybitnych specjalistów
z branży, przyznała nagrody niżej wymienionym produktom:
Produkty nagrodzone ZŁOTYM
MEDALEM 2014
Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH
Mix na chleb o bardzo niskiej
zawartości glutenu
AKO SA, Bydgoszcz
Chleb KRAJAN 30% mieszanka mączna z błonnikiem i
słonecznikiem
ECO TRADE sp. z o.o., Gliwice
Komorowe myjki przemysłowe GUGGENBERGER
WGUGENBERGER REININGSTECHNIK e.k. JOHANNES GUGGENBERGER Zgłaszający: PPHU GETH Tomasz Gunerski, Kraków
Mieszarko-ubijarka MIXA 170 auto HD
JEREMI sp. z o.o., Warszawa
Mieszanka ProBody
KOMPLET POLSKA sp. z o.o., Tarnowo Podgórne
|
Multivac MPS 302-Pack Stacker
MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy Zgłaszający:
MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
Multivac H240 moduł obsługowo-manipulacyjny
MULTIVAC SEPP HAGGENMULLER GmbH&Co.KG, Niemcy Zgłaszający:
MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
Okrągły piec sklepowy
Revent International AB, Szwecja
Zgłaszający:
Peter&Nurkowski sp. z o.o., Poznań
Piec konwekcyjny DIBAS 64 S
AWIESHAU GmbH, Niemcy
Zgłaszający: WIESHAU Polska
sp. z o.o., Warszawa
Kalosz biały ZEVAZ SB E FO
Zephyr Polska (Tripal
International LTD), Swarzędz
|
Acanthus Aureus to nagrody przyznawane firmom, które podczas
targów zaprezentują stoiska wystawiennicze najbardziej odpowiadające strategii
marketingowej firmy, kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy
i tworzeniu atmosfery właściwej dla bezpośredniej komunikacji z klientem i z
rynkiem. Tegorocznymi laureatami zostały
firmy:
Stoiska nagrodzone ACANTHUS AUREUS 2014
Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH
FENIX SYSTEMS sp. z o.o., Moczydłów
WEBER Polska sp. z o.o., Goleniów
UNIFERM Polska sp. z o.o., Poznań
MULTIVAC sp. z o.o., Natalin
Hert sp. z o. o. sp. k, Warszawa
Carem sp. z o.o., Katowice
Komplet Polska sp. z o.o., Tarnowo Podgórne
Spotkajmy się ponownie!
Kolejne spotkanie branży piekarskiej i
cukierniczej odbędzie się 10-13 października 2015 roku w Lublinie podczas V edycji Targów Przemysłu Piekarskiego i Cukierniczego
BAKEPOL. Wcześniej,
tj. 21-24 września 2015 roku, zapraszamy do udziału w targach POLAGRA-TECH, w
skład których wejdą Salon Technologii Mięsnych i Rybnych oraz Salon Technologii
Spożywczych.
Na kolejną odsłonę targów POLAGRA-TECH w zestawieniu Salonu Technologii
Piekarskich i Cukierniczych z Salonem Technologii Spożywczych zapraszamy jesienią 2016 roku
do Poznania!
Do zobaczenia w Lublinie, do zobaczenia w Poznaniu!