Jednak to do Polski w październiku zjeżdża się Światowa Unia Piekarzy i Cukierników, która będzie dyskutować m.in. o ścieżkach promocji pieczywa. Niedawno powstała też nowa fundacja — Chleb to Zdrowie, która zrzesza dużych i mniejszych producentów pieczywa, ale też dostawców sprzętu, i chce zjednoczyć rozdrobnioną branżę ideą walki o należyte miejsca chleba na polskim stole.
Statystyki są bezlitosne. Polak zjadł w zeszłym roku około 50 kg pieczywa. W tym ma ograniczyć je o 0,5 kg, choć przed dekadą zjadał 75 kg — podaje Instytut Polskie Pieczywo (IPP).
— Z rynku zniknie w tym roku co najmniej 200-300 piekarni. To trend, który nie chce wyhamować, a główną przyczyną jest kurczący się rynek — mówi Grzegorz Nowakowski, dyrektor IPP.
— Branża dojrzała do zjednoczenia i walki o odbudowanie dobrego wizerunku polskiego chleba. Chcemy, żeby konsumenci traktowali chleb jako produkt pierwszego wyboru z zalecanych w piramidzie żywieniowej produktów zbożowych. Żeby uzyskać efekt synergii, musimy skupić wokół tej inicjatywy jak największą część branży, więc nad tym również pracujemy — mówi Robert Księżopolski, prezes Fundacji Chleb to Zdrowie.
(Więcej w: Puls Biznesu).