Soki i nektary wpływają na poprawę wyników branży napojowejPo kilku latach spadków w Polsce znowu rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych (SNN) - pisze "Rzeczpospolita".Upalny lipiec nie wywołał przełomu na krajowym rynku napojów bezalkoholowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. wydaliśmy na nie - nie licząc lokali gastronomicznych - niespełna 7,2 mld zł, o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem - podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen. Z taką dynamiką rynkowi daleko jest do okresu boomu sprzed kilku lat. Jednak w porównaniu ze słabym 2013 r. producenci mogą mieć powody do zadowolenia. W całym ubiegłym roku sprzedaż napojów bezalkoholowych zmalała o 1,1 proc., do 11,76 mld zł - czytamy w "Rz".
Duży wpływ na poprawę wyników branży mają w tym roku soki i nektary. Nielsen podaje, że od 1 stycznia do końca lipca 2014 r. wydaliśmy na nie prawie 1,2 mld zł, o 7,6 proc. więcej niż w rok wcześniej. Sokom i nektarom trudno byłoby wyjść na prostą, gdyby nie kampanie promocyjne: zarówno te prowadzone przez Krajową Unię Producentów Soków, jak i poszczególne spółki. Firma badawcza Kantar Media podaje, że w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku łączne wydatki reklamowe na soki i nektary przekroczyły nieco 66 mln zł wobec ok. 58,3 mln zł przed rokiem.
Eksperci zwracają uwagę, że producenci soków i nektarów stają się także coraz bardziej otwarci na innowacje. I to nie tylko w zakresie smaków czy dodawania witamin, ale także opakowań. Coraz popularniejsze są u nas soki i nektary w plastikowych butelkach typu PET - pisze "Rz".
(Źródło: Rzeczpospolita, Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|