Wyraźne ożywienie w sprzedaży produktów FMCG w EuropieSprzedaż w segmencie FMCG w Europie wykazuje oznaki ożywienia - wynika z danych Nielsena. W drugim kwartale tego roku łączna sprzedaż wzrosła o 3,8 proc., na co wpływ miała inflacja (2,2 proc.) i wzrost wolumenu sprzedaży (1,6 proc.).Ostatnim okresem, kiedy wartość sprzedaży wzrosła powyżej 3,8 proc. był pierwszy kwartał 2012 roku (było to 4,7 proc. wzrostu). Jak podał Nielsen, inflacja jest na poziomie najniższym od trzech lat (2,1 proc. w pierwszym kwartale 2011 roku), podczas gdy wzrost wolumenu sprzedaży jest na poziomie najwyższym od trzech lat (2,1 proc. w drugim kwartale 2011 roku).
Według Nielsena, nominalny wzrost wartości sprzedaży w segmencie FMCG w Europie był wywołany w większym stopniu niską inflacją, niż wzrostem wolumenu sprzedaży. Wśród 21 badanych państw, tylko Turcja i Czechy zanotowały w tym czasie inflację powyżej 3 proc., podczas gdy cztery kraje doświadczyły deflacji.
Największy nominalny wzrost sprzedaży rok do roku, w drugim kwartale 2014 roku osiągnęła Turcja (12,7 proc.), następnie Węgry (6,4 proc.) i Norwegia (6 proc.). Wśród pięciu największych krajów Europy Zachodniej na pierwszym miejscu pod względem wzrostu sprzedaży znalazły się Niemcy (3,5 proc.). Tylko trzy z 21 krajów zanotowały spadek sprzedaży - Irlandia (minus 1,7 proc.), Grecja i Finlandia (oba kraje po 1,1 proc. spadku).
Jean-Jacques Vandenheede, dyrektor Nielsena zwraca uwagę, iż na wyniki sprzedaży za drugi kwartał mogły wpłynąć Święta Wielkanocne, które w tym roku wypadały właśnie w drugim kwartale, podczas gdy rok wcześniej - w pierwszym. Mimo to, nawet po „oczyszczeniu" wyników z wpływu świąt, czyli po odjęciu około 1 proc. wzrostu sprzedaży, wzrost na poziomie 2,8 proc. jest bardziej pozytywny, niż ostatnio. Jego zdaniem, w kolejnym kwartale można spodziewać się wzrostu na poziomie około 2 proc. - czytamy w KamCity.
(Źródło: KamCity, Portalspożywczy.pl).
pełna lista aktualności
|