Sieci handlowe walczą o większy koszyk zakupowyŻywność tanieje, przychody sieci handlowych się kurczą. Sklepy chcą, aby klient zaczął wkładać więcej do koszyka.Z danych GUS wynika, że ceny żywności obniżyły się w czerwcu br. w porównaniu z majem o 0,3 proc. Najbardziej potaniał cukier, owoce, ale też m.in. tłuszcze zwierzęce, ryż, czy pieczywo.
Sieci handlowe próbują podnieść wartość koszyka. A to najłatwiej osiągnąć sprzedając klientowi rzeczy, których zazwyczaj nie kupuje. Z tego powodu kilka lat temu dyskonty mocno weszły w wina. Inne sposoby to np. zestawy albo wielopaki, czy wprowadzenie oferty produktów tematycznych. Po co sklepy idą w kuchnię etniczną? To sposób aby klient kupił więcej niż planuje, czyli jak to się określa w handlowym slangu: próba podniesienia wartości koszyka. A to najłatwiej osiągnąć, sprzedając klientowi rzeczy, których zazwyczaj nie kupuje.
Można się spodziewać poszerzenia oferty sklepów, a przede wszystkim pojawienia się produktów ze średniej półki oraz marek własnych aspirujących do premium. Dlaczego? Bo na nich można zarobić więcej - są na nich wyższe marże.
Inne testowane sposoby na rozepchanie koszyka to np. zestawy albo wielopaki.
(Źródło: Portalspożywczy.pl za PAP / Gazeta Wyborcza).
pełna lista aktualności
|