Mondelez: Polacy są przywiązani do marek kaw, ostrożnie podchodzą do kwestii cenMondelez Polska SA jest zdecydowanym liderem na rynku kawy (22,5 proc. - wg Nielsen za 2013 r.). Mimo spowolnienia konsumpcji w tej kategorii oraz trudniejszej sytuacji na rynku, co zaowocowało spadkiem sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym jak i wolumenowym, udało się firmie utrzymać pozycję lidera - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Gabriel Olszewski, Senior Brand Manager kategorii kawy z Mondelez Polska SA.Jak potwierdza Gabriel Olszewski, Jacobs to marka numer jeden na rynku kaw w Polsce z wartościowym udziałem sprzedaży na poziomie 19,7 proc. - Wskaźnik ten potwierdza, że Polacy, którzy przy zakupie kawy kierują się ideą smartshoppingu i ostrożnie podchodzą do kwestii cen, są przywiązani do marek o wysokiej jakości - dodaje.
- Rynek kawy w Polsce jest nietypowy, w porównaniu z innymi krajami w Europie. Podczas, gdy w Wielkiej Brytanii dominuje kawa rozpuszczalna, a w Niemczech czy Francji kawa mielona, w Polsce oba segmenty mają swoich zwolenników - komentuje ekspert Mondelez Polska.
Przyznaje, że niezmienną popularnością wśród Polaków cieszy się kawa rozpuszczalna - prostsza w przygotowaniu, dobrze oceniana przez konsumentów ze względu na bardziej delikatny i zbalansowany smak.
- W związku z rozwojem kawiarni, konsumenci coraz częściej chcą osiągnąć podobny efekt w domu - stąd rosnąca popularność ziaren i ekspresów. Zarówno ekspresy na ziarna kawowe, jak i ekspresy na kapsułki, tzw. on demand będą notować największe wzrosty w najbliższym czasie - podsumowuje Gabriel Olszewski.
(Źródło: pm, portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|