Szykują się zmiany w unijnych przepisach dotyczących promocji żywnościW listopadzie 2013 roku Komisja Europejska przedstawiła nową propozycję działań promocyjnych i informacyjnych realizowanych na rynku unijnym oraz na rynkach państw nienależących do Wspólnoty - informuje serwis polskieradio.pl.
Dotychczasowy mechanizm promocyjny pozwalał polskim organizacjom branżowym i
międzybranżowym realizować działania informacyjne i promocyjne na całym
świecie, uzyskując dofinansowanie z budżetu unijnego 80 proc. kosztów. Komisja
Europejska postulowała znaczne zmniejszenie współfinansowania - w przypadku
rynku wewnętrznego 50 proc., a w przypadku rynku państw trzecich oraz dla
kampanii wielonarodowych - 60 proc.
Negocjacje oraz cały proces legislacyjny dotyczący nowej polityki promocji żywności jeszcze się nie
zakończyły. Na ostatnim posiedzeniu Rady Ministrów Unii Europejskiej
ministrowie rolnictwa podjęli decyzję, aby to współfinansowanie nie było niższe
niż 75 proc. Kolejne propozycje płynące ze strony Parlamentu Europejskiego
pokazują, że dofinansowanie to może być jeszcze większe - czytamy w serwisie
polskieradio.pl.
Źródło: polskieradio.pl,
portalspozywczy.pl
pełna lista aktualności
|