Nestlé uczestnikiem debaty o wpływie inwestycji zagranicznych na polską gospodarkę - debata z udziałem Członka Zarządu i Wiceprezesa Nestlé S.A na Europę., Laurent’a Freixe’aCzłonek Zarządu i Wiceprezes Nestlé S.A. na Europę, Laurent Freixe, wziął udział w panelu dyskusyjnym w ramach FORUM DIALOGU „INWESTYCJE ZAGRANICZNE” organizowanym przez Centrum Dialogu i Analiz THINKTANK. Konferencja odbyła się w Ministerstwie Gospodarki z udziałem Wicepremiera i Ministra Gospodarki, Pana Janusza Piechocińskiego. Celem debaty było ustalenie jak podtrzymać konkurencyjność Polski w obszarze inwestycji zagranicznych tak, by utrzymać już istniejące, a zarazem pozyskiwać nowe. W panelu wzięli udział przedstawiciele świata biznesu, instytucji rządowych oraz samorządu lokalnego.Minister
Piechociński w swoim wystąpieniu wielokrotnie podkreślał, że jednym z
kluczowych czynników w przyciąganiu i utrzymywaniu inwestorów zagranicznych w
Polsce są pracownicy – wykształceni i wykwalifikowani zgodnie z potrzebami
biznesu. Jak podkreślił Laurent Freixe, w nakreślone przez Pana Ministra
potrzeby wspierania szkolnictwa zawodowego i zdobywania doświadczenia wpisuje
się nowy projekt firmy Nestlé, która w listopadzie 2013 roku ogłosiła
Europejską Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych (ang. Youth Employment Initiative). W jej ramach firma
zadeklarowała stworzenie możliwości zatrudnienia dla 10 tys. Europejczyków do
30 roku życia. Dla kolejnych 10 tys. planuje zorganizowanie staży studenckich i
praktyk zawodowych w swoich biurach oraz zakładach produkcyjnych. Realizacja
tego programu przewidziana jest do 2016 roku. W Polsce, dzięki tej inicjatywie,
Nestlé zaoferuje zatrudnienie, staże i
praktyki zawodowe dla blisko 800 osób.
Inicjatywa Nestlé Na Rzecz Zatrudniania Ludzi
Młodych jest odpowiedzią na palący problem bezrobocia w Europie, zwłaszcza
wśród młodych. Obecnie jedna osoba na cztery do 30. roku życia jest bez pracy.
Według Nestlé działania sektora publicznego w walce z bezrobociem potrzebują
wsparcia ze strony biznesu.
Dostrzegamy,
że sektor publiczny podejmuje działania w walce z bezrobociem tak bardzo
dotykającym młodych Europejczyków. W samej Polsce jest ponad 28% młodych
bezrobotnych. Jednak to sektor prywatny kreuje miejsca pracy i dlatego powinien
aktywnie współpracować z instytucjami rządowymi. Deklaruję, że Nestlé jest
gotowe do takiej współpracy – powiedział
Laurent Freixe.
Paneliści Forum dzielili się swoimi dokonaniami w
sferze inwestycji. Wymieniali atuty Polski jako kraju docelowego inwestycji
zagranicznych, wspominali także o obszarach wymagających podjęcia kroków
naprawczych.
Na
tle regionu Polska jest krajem o największym rynku konsumenckim. Ponadto, dla
inwestora takiego jak Nestlé, liczy się stabilność polityczna i ekonomiczna
kraju. Bardzo wysoko oceniamy w Polsce wykwalifikowaną kadrę, a także klimat
społeczno-polityczny sprzyjający inwestowaniu – dodał
Laurent Freixe.
W ciągu ostatnich 20 lat Nestlé zainwestowało w
naszym kraju ponad 2,2 mld zł. Kolejne 300 mln zł firma przeznaczy na
wybudowanie swojego 10. zakładu produkcyjnego w Polsce. Fabryka karmy dla
zwierząt Nestlé Purina PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej rozpocznie swoją
działalność w pierwszym kwartale 2015 roku. Dzięki niej Nestlé stworzy w
pierwszym etapie inwestycji 230 nowych miejsc pracy.
Notka edytorska
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego
samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ,
WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN
oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia
aktualnie 5100 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Edyta
Iroko
Koordynator
ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Mobile:
+48 600 204 870
pełna lista aktualności
|