Nielsen: Herbata czarna stanowi 58,9 proc. rynku herbatyZ danych Nielsena (dane roczne kończące się na lipcu 2013 r.) wynika, że rynek herbat w Polsce wart jest 1,295 mld zł, z czego herbata w torebkach warta jest 1,13 mld zł, liściasta - 112 mln zł, a granulowana - 46 mln zł.Dane Nielsena pokazują, że herbata czarna stanowi 58,9 proc. krajowego rynku. Drugą pozycję zajmuje herbata ziołowa - 14,2 proc., trzecią - Earl Grey - 10,2 proc. Kolejne miejsca należą do takich herbat, jak: zielona - 8,1 proc., owocowa - 7,1 proc., czerwona - 1,3 proc. oraz pozostałe - 0,4 proc.
Zdaniem ekspertów, Polacy tradycyjnie preferują herbatę czarną, choć jej sprzedaż spada. Wzrasta za to sprzedaż herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne mają utrzymywać poprzedni poziom sprzedaży.
(Źródło: pm, portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|