Jak wynika z danych wstępnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w okresie od stycznia do września 2012 roku krajowy eksport sięgnął 382 294 ton mięsa drobiowego, natomiast w tym samym okresie w roku 2013 wyeksportowano już 414 768 ton tego produktu. Największymi odbiorcami mięsa drobiowego byli w 2013 roku Niemcy, Wielka Brytania i Republika Czeska.
W 2013 roku do konsumentów trafiło więcej mięsa drobiowego z certyfikatem jakości QAFP. Prawo do wspólnego znaku towarowego przysługuje obecnie 11 zakładom w całym kraju. Mięso drobiowe z certyfikatem QAFP można kupić między innymi w sieciach Simply Market, Real, Piotr i Paweł, Auchan, Makro, Carrefour, E.Leclerc oraz Selgros Cash&Carry.
Już ponad 70 proc. badanych konsumentów deklaruje chęć kupowania mięsa ze znakiem QAFP (na podstawie badań przeprowadzonych dla Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej przez MillwardBrown SMG/KRC w marcu 2013 r.). - Bardzo się cieszę, że do odbiorców trafia coraz więcej mięsa ze znakiem jakości QAFP. Drób QAFP jest sprawdzonym produktem, a certyfikat jest gwarancją dobrego wyboru - mówi Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarskiej, która jest inicjatorem opracowania certyfikatu QAFP.